آخرین خبرها

رهبر ایران به عهدشکنی آمریکا جواب عملی داد

به گزارش تدبیرشرق به نقل از روز سه شنبه ایرنا، روزنامه استار با درج عنوان ‘همه آنان خائن هستند’ به فرمایش روز گذشته حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری در حرم مطهر حضرت امام(ره) اشاره نمود و درج کرد: رهبر ایران طی سخنانی بر علیه رژیم صهیونیستی، بر محو این رژیم از روی زمین تاکید کرد.

به نوشته استار، رهبر ایران علاوه بر این در واکنشی دو مرتبه نسبت به خارج شدن آمریکا از برجام به سازمان انرژی اتمی فرمان داد تا در اسرع وقت آمادگی های لازم را برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو را در چارچوب برجام مهیا کند.
این رسانه فرمان رهبر معظم انقلاب در راستای فعالیت های اتمی ایران را جواب عملی به عهدشکنی و خارج شدن آمریکا از برجام شرح کرد و درج کرد: رهبر ایران فرمان داد بعضی مقدمات دیگر را که حسن روحانی ریاست جمهوری ایران فرمان آن را داده هست، از امروز شروع گردد.
روزنامه حریت نیز با درج عنوان ‘سخنان خامنه ای در مورد اتمی که جهان را شوکه کرد’ درج کرد: رهبر ایران همزمان با بیست و نهمین سالگرد درگذشت بنیانگذار جمهوری اسلامی در سخنانی بر ادامه فعالیت های اتمی ایران تاکید کرد و انصراف از این مبحث را غیر ممکن دانست.

روزنامه خبرتورک از دیگر رسانه های ترکیه بود که فرمایش رهبر معظم انقلاب را منعکس کرد و با انتخاب عنوان ‘رهبر ایران فرمان غنی سازی اتمی را صادر کرد’ اظهارات روز گذشته رهبر معظم انقلاب را منتشر نمود.
این رسانه درج کرد: رهبر ایران فرمان آمادگی لازم به سازمان انرژی اتمی به منظور شروع فعالیت های غنی سازی اتمی را صادر و تاکید کرد که ایران به هیچ عنوان از فعالیت های هسته و نظامی خود دست بر نخواهد داشت.
روزنامه جمهوریت با درج عنوان ‘دستور اتمی خامنه ای’به تعریف فرمایش روز گذشته آیت الله خامنه رهبر معظم انقلاب در حرم امام(ره) پرداخت و اظهارات وی در مورد مباحث اتمی را شوکی به کشورهای غربی دانست و درج کرد: به گفته رهبر ایران کمک کنندگان به جنگ روانی دشمن در داخل، امروز درصدد تحمیل شکل معیوبی از برجام بر کشور می باشند و مدام تبلیغ می کنند که اگر این نشود، جنگ می گردد، این همان خواست دشمن هست.
به نوشته این رسانه، رهبر ایران برنامه حتمی بیگانه ها را ایجاد آشوب در ایران عنوان و صریحا اعلام نمود که سر آنان قطعاً به سنگ خواهد خورد.
۷ روزنامه صباح از دیگر رسانه های نزدیک به حزب حاکم ترکیه عنوان ‘دستور تولید سانتریفیوژ از (آیت الله) خامنه ای’ به بازتاب فرمایش حضرت آیت الله خامنه ای پرداخت و درج کرد: رهبر ایران صریحا و قاطعیت تمام تاکید کرد که ایران در فعالیت های اتمی خود عقب نشینی نخواهد کرد.
به نوشته صباح، رهبر ایران سازمان انرژی اتمی را موظف کرد تا مقدمات لازم جهت راه اندازی سانتریفیوژها را در چهارچوب برجام مهیا کند که این فرمان وی نشانگر جدیت ایران در مبارزه با آمریکا هست.
وی نیز با درج عنوان ‘آیت الله خامنه ای رهبر ایران فرمان اتمی را صادر کرد’ به تعریف فرمایش رهبر معظم انقلاب پرداخت و درج کرد: رهبر ایران فرمان از سرگیری فعالیت های اتمی را یه سازمان انرژی اتمی صادر نمود.
این رسانه افزود: آیت الله خامنه ای در سخنانی صریح اعلام نمود که ملت و دولت ایران به هیچ عنوان تحمل نمی کنند که هم در تحریم باشند و هم فعالیت های اتمی را تعلیق کنند.روزنامه آکشام نیز از دیگر رسانه های معروف ترکیه هست که با درج عنوان ‘دستور خامنه ای مبنی بر تولید ۱۹۰ هزار سانتریفیوژ’ چکیده ای از فرمایش روز گذشته مقام معظم رهبری را در صدر خبر ها با اهمیت خود قرار داد و درج کرد: آیت الله خامنه ای هدف آمریکا از فشار اقتصادی را حربه ای برای رو در رو کردن دولت و ملت ایران با یکدیگر معرفی کرد و با قاطعیت از ناکامی بیگانه ها در پیگیری این نقشه اطلاع داد.
آکشام در ادامه، فرمان رهبر معظم انقلاب به سازمان انرژی اتمی مبنی بر فراهم نمودن مقدمات لازم برای شروع غنی سازی را اقدامی معنادار در راستای جدیت ایران در برگشت به دوران قبل از برجام شرح کرد.

خاورم/۱۹۰۵

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا