آخرین خبرها

اروپا در برابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب انعطاف به خرج خواهد داد

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور روز چهارشنبه در اظهار کرد وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در مورد اظهارات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل (ره) اظهار کرد: روز گذشته فرمان وی به سازمان انرژی اتمی یک قید داشت و آن هم اقدام در چارچوب برجام هست.
وی اضافه کرد: با فرمان روز گذشته رهبر معظم انقلاب، اروپایی ها این پیام را دریافت خواهند کرد که اگر به وظیفه خود در برجام عمل نکرده و ضمانت های لازم را برای تامین منفعت های کشورمان ایجاد نکنند، ایران مهیاست تا کارهای خود را بدون این قید و خارج از چارچوب برجام شروع کند.
رییس کمیته اتمی مجلس تاکید کرد: اروپایی ها علی القاعده در برابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب انعطاف به خرج خواهند داد الا اینکه این کار را انجام ندهند؛ در این صورت جمهوری اسلامی در برجام نخواهد ماند.

ذوالنور با بیان اینکه اگر آنان بخواهند منفعت های ما را در برجام تامین کنند، به فاز بعد خواهیم رفت، اظهار کرد: در مورد تامین منفعت های ایران توسط اروپایی ها تردید وجود دارد، زیرا شاید آنان حاضر نباشند زیر فشار آمریکا این هزینه را بپردازند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست بیگانه مجلس با بیان اینکه سازمان انرژی اتمی در گام اول برای تولید یو اف ۶ اقدام کرد، اظهار کرد: این اقدام برای تهیه مواد لازم و فاصله گرفتن از تنگنا های برجامی انجام می گردد.
وی به تنگنا ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی سازی شده در برجام اشاره نمود و اظهار کرد: در حال حاضر با فرمان رهبر معظم انقلاب که خلاف برجام هم نیست، ما محدودیتی از نظر تولید و انباشت هگزافلوراید نداریم.
وی به تولید سانتریفیوژها برای افزایش غنی سازی هم اشاره نمود و اظهار کرد: با توجه به اینکه ما در برجام بخش عمده ای از سانتریفیوژها را تألیف کرده و انبار کردیم در نتیجه برای بازیافت، ریکاوری و بازنصب آنان احتیاج به تولید سانتریفیوژهای جدید داریم.

وی به تولید روتورها هم اشاره نمود و اظهار کرد: طبعا مهمترین قسمتی که در صنعتی سازی این مبحث توان دارد دخیل بوده باشد، تولید روتور ها هست که امروز سازمان انرژی اتمی در نامه ای به آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام نمود که ما ساخت روتورها و علاوه بر این تولید هگزافلوراید اورانیوم را از سر گرفتیم.
به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و در جمع مردم، مسئولین سازمان انرژی اتمی را موظف کردند به سرعت آمادگی های لازم را برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو (البته فعلاً در چارچوب برجام) فراهم آورند و مقدمات اجرای مسائلی را که رییس جمهوری فرمان داده اند، از همین فردا شروع کنند.
سیام**۹۳۱۴**۱۵۶۹

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا