آخرین خبرها

گمانه زنی رسانه ها از محل دیدار ترامپ و کیم در سنگاپور

به گزارش تدبیرشرق به نقل از روز سه شنبه ایرنا، قرار هست رهبر کشور کره شمالی و ریاست جمهوری آمریکا قرار هست ۱۲ ژوئن برابر با ۲۲ خرداد ماه با یکدیگر دیدار نمایند.
بر طبق گمانه زنی های بعضی رسانه های آمریکایی و آسیایی گرچه زیادی از هتل ها و جایگاه ها اشرافی زنجیره ای مثل ‘گرند حیات’ و ‘اس تی رگی’ در سنگاپور وجود دارد اما کارشناسان براین باورند که دیدار دوطرفه کیم – ترامپ در هتل پنج ستاره شانگریلا Shangri-La در مرکز این شهرکوچک انجام خواهد گردید.
بعضی کارشناسان امنیتی به شبکه سی ان بی سی اظهار کردند: با توجه به اینکه هتل ۷۹۲ اتاقه شانگریلا در بالای یک تپه قرارگرفته که تنها یک جاده باریک از آن می گذرد و چشم انداز خوبی برای اطراف دارد، این خصوصیت ها در مجموع به نیروهای امنیتی اذن می دهد که موقعیت امنی در مراقبت از رهبران دو کشور در جریان این دیدار با اهمیت ایجاد کنند.
این هتل یک مرکز تجمعات سیاسی بسیار با اهمیت بین المللی در سنگاپور محسوب می گردد و قبل تر میزبانی ‘باراک اوباما’ و ‘جرج دبلیو بوش’ دو ریاست جمهوری سابق آمریکا را نیز در کارنامه خود داشته هست.
”جرج دبلیو بوش ‘ در سال ۲۰۱۵ در این هتل نشست های مشترک به صورت مجزا ای با ‘شی جین پینگ’ ریاست جمهوری چین و ‘ما یینگ جی ئو’ Ma Ying-jeou ریاست جمهوری سابق تایوان برگزار نمود.
این هتل علاوه بر این هرساله میزبان کنفرانس امنیتی اظهار کرد وگوهای شانگریلا با حضور وزیران و مسئولین دفاعی و امنیتی کشورهای مکرر از سراسر جهان هست.
این کنفرانس در سال جاری با حضور ۲۸ مقام ارش و عالی رده دفاعی و ناندرا مودی نخست وزیر هند در سنگاپور و دراین هتل برگزار گردید.
چهارمین نشست از هفدهمین کنفرانس امنیت قاره آسیا نامیده شده به اظهار کرد و گوی های دور شانگریلا Shangri-La به مدت سه روز در هفته جاری در سنگاپور برگزار گردید.
''گفت وگوی شانگریلا' یک اجلاس بین دولتی هست که از سال ۲۰۰۲ هرسال توسط موسسه بین المللی پژوهش ها استراتژیک، در یک کشور و سال کنونی در سنگاپور برگزار گردید.
در جریان کنفرانس سال ۲۰۱۶ شانگریلا یکی از نیروهای امنیتی نپالی فردی را که بدون توجه به اخطارهای ایست ، اهتمام داشت با خودرو به داخل این هتل نفوذ کند، با شلیک گلوله از پای درآورد.
گمانه زنی های رسانه ای در حالی درباره برپایی محل دیدار ترامپ – اون بالا گرفته هست که تاحالا هیچکدام از مقامهای رسمی سنگاپور و علاوه بر این مسئولین هتل در این زمینه اظهار نظر رسمی نداشته اند.
علاوه براین واشنگتن و پیونگ یانگ نیز هنوز درباره مکان کلیدی این دیدار با یکدیگر به صورت کامل توافق نرسیده اند، اما بر طبق آخرین بیانیه کاخ سفید، قرار هست این ۲ نفر درساعت ۹ صبح ( به وقت محلی) در روز ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) در شهر سنگاپور با یکدیگر دیدار و اظهار کرد وگو دارا باشند.
طبق این بررسی ها، اگر مکان نشست دو طرفه یک هتل مثل شانگریلا باشد اما امکان دارد رهبران بعد از انجام این دیدار، این محل را به مقصد سایر هتل های دیگر ترک نمایند.
دولت – شهر سنگاپور در سال ۲۰۰۶ میزبان اجلاس مشترک صندوق بین المللی پول و بانک جهانی نیز بود.
''کیم یونگ چول' نائب ریاست حزب کارگران کشور کره شمالی و دستیار ارشد رهبر این کشور، بعد از ۵ روز عزیمت به آمریکا دیروز از طریق فرودگاه شهر پکن به پیونگ یانگ برگشت.
کیم که از چهارشنبه گذشته در آمریکاسرگرم مذاکره برای دیدار احتمالی ترامپ- کیم بود ، قبل از آنکه به منظور تحویل نامه 'کیم جونگ اون' رهبر کشور کره شمالی با 'دونالد ترامپ' رییس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار نماید در نیویورک با 'مایک پمپئو' وزیر خارجه آمریکا ملاقات کرده بود.
آساق **۲۴۱**۱۵۹۹

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا