آخرین خبرهاتدبیر ورزشی

جهانبخش: تصمیم من و طارمی برای نرفتن به عربستان درست بود

ستاره ایرانی تیم فاینورد هلند گفت: تصمیم شخصی طارمی بود که به عربستان نرود. همانطور که من چنین تصمیمی گرفتم و به نظر هم من و هم او تصمیم درستی گرفتیم.

به گزارش تدبیرشرق، علیرضا جهانبخش در گفت و گویی در خصوص اینکه این روز ها بسیار کم صحبت می کند، گفت: درست می‌گویید. بعد از جام جهانی خیلی کم صحبت کردم. دلیلش این است که دوست دارم تمرکز کنم و بی سر و صدا و در آرامش کار خودم را جلو ببرم. بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ به خودم قول دادم از این فضا خارج شوم. می‌خواهم به جای حرف زدن، تمرکز کنم. چون حس خوبی دارم که در جام ملت‌های آسیا موفق می‌شویم و انتظار این است که ذهن‌مان را معطوف به فوتبال کنیم.

وی تصریح کرد:هرچه می گذرد با کادرفنی هماهنگ تر می شویم و این اتفاق بسیار مثبتی است. کادرفنی به خوبی توانست روی بازیکنان تأثیر بگذارد و این مساله را بخصوص مقابل بلغارستان دیدیم. روند تیم ملی مثبت است و همین همه ما را امیدوار کرده. الان اکثر بچه‌ها با تجربه‌اند و جوانترها هم اضافه شده‌اند. جام ملت‌های آسیا هم نزدیک ایران برگزار می‌شود و تمام این مسائل امید ما را بیشتر می‌کند.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در خصوص انتقاد از قلعه نویی به خاطر تعداد زیاد دستیارانش گفت: این موضوع در اختیار سرمربی تیم است و قطعا نسبت به نیاز های خود دستیارانش را انتخاب می کند. خیلی از تیم ها مربیان زیادی دارند و این اتفاق عجیبی نیست.

وی تصریح کرد: تقسیم وظیفه در کادرفنی به سود تیم است و دلیل این انتقاد ها را نمی دانم. بازهم تکرار می کنم این موضوع از نظر من عجیب نیست و هر مربی باید در بخش تخصصی خود با بازیکنان کار کند.

جهانبخش در رابطه با نیمکت نشینی خود در فاینورد خاطرنشان کرد: فصل را خوب شروع کردم اما از یک جا به بعد، سرمربی تصمیم گرفت از بازیکنان دیگر استفاده کند. چون روی دور برد هم بودیم، ترکیب تغییر نکرد. هر وقت به زمین رفتم نشان دادم می‌توانم به تیم کمک کنم و موثر باشم. خودم تصمیم گرفتم بمانم و این فصل در لیگ قهرمانان بازی کنم. ضمن اینکه در هلند هم شانس قهرمانی داریم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا از انتخاب فاینورد پشیمان نیست، گفت: به هیچ وجه. این تصمیمی بود که خودم گرفتم. پیشنهادهایی داشتم که کم نه، خیلی وسوسه‌کننده بودند. برای دوستان که توضیح دادم، خیلی‌های‌شان گفتند چرا در فاینورد ماندی؟ بازی در لیگ قهرمانان اروپا اما برای من خیلی اهمیت داشت. از طرفی تیم‌مان اینقدر خوب است که شانس قهرمانی مجدد در هلند را داریم. همه اینها دست به دست هم داد تا در فاینورد بمانم.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سئوال که چه تیم هایی پیشنهاد داشته است، اظهار داشت: دو سه پیشنهاد از اروپا داشتم. از لیگ فرانسه دو پیشنهاد داشتم. از همین هلند یکی دو تیم خیلی جدی با من حرف زدند. پیشنهاد وسوسه‌کننده من اما از لیگ عربستان بود. پیشنهادی که شاید خیلی‌ها رد نمی‌کردند. اسم تیم را نمی توانم بگویم اما تیمی که بتواند اینقدر پول پرداخت کند، حتماً قدرتمند هم هست.

وی در رابطه با اینکه دستمزد پیشنهادی او چقدر بوده است، گفت: مبلغ پیشنهادی عربستانی‌ها از سه سال حضورم در فاینورد بیشتر می‌شد اما خب نرفتم و آن را رد کردم. چون در تمام این‌ سال‌ها هیچوقت مسائل مالی برایم اهمیت نداشت. یعنی تصمیمی تنها به دلیل دریافتی بیشتر، نگرفتم. خیلی راجع به این مساله فکر کردم اما در آخر تصمیمم این بود که بمانم و در لیگ قهرمانان اروپا بازی کنم.

جهانبخش افزود: لیگ عربستان به درجه‌ای رسیده که همه دنیا به آن احترام می‌گذارند. وقتی تمام شبکه‌های ورزشی مشهور بازی‌های لیگ عربستان را زنده پخش می‌کنند، یعنی همه دارند احترام می‌گذارند. در این برهه اما تصمیم گرفتم به عربستان نروم. به عقب هم برگردم دوباره این تصمیم را می‌گیرم. کارهایی که در فوتبال عربستان انجام شده، واقعاً جالب است. آنها درخواست داده‌اند تا میزبان جام جهانی باشند. ۲۰۳۰ را امتحان کردند تا ۲۰۳۴ را قطعی داشته باشند. من شنیدم شانس‌شان از بقیه کشورها بیشتر است.

وی در خصوص اینکه طارمی هم پیشنهاد عربستانی ها را رد کرد، گفت: با مهدی مستقیم حرف نزدم. ما وقتی هم را می‌بینیم خیلی درباره فوتبال صحبت نمی‌کنیم. تصمیم شخصی مهدی بود که به عربستان نرود. همانطور که من چنین تصمیمی گرفتم. به نظر من تصمیم درستی گرفت. چون او خوب می‌داند دارد چکار می‌کند.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در مورد اولین گل‌ش در لیگ قهرمانان اروپا و مقابل سلتیک خاطر نشان کرد: من از بچگی آرزو داشتم که به این سطح برسم. در انگلیس گل زدم، در هلند همینطور. در لیگ کنفرانس و همچنین لیگ اروپا هم تجربه گلزنی داشتم. فقط مانده بود در لیگ قهرمانان اروپا هم یک تیک کنار نام من بخورد. قشنگ نبود که سال‌ها بعد، وقتی درباره رزومه‌ام صحبت می‌کنم، جای گلزنی در لیگ قهرمانان خالی باشد. اتفاقاً در اولین بازی هم گل زدم. حالا در تمام تورنمنت‌ها گل زده‌ام به جز جام جهانی. امیدوارم این اتفاق هم رخ بدهد.

وی با بیان اینکه گل ساختن را بیشتر از گل زدن دوست دارد، گفت: گل ساختن برایم جذابتر است. شاید عجیب باشد اما من این موضوع را بیشتر از گلزنی دوست دارم. شاید دلیل این موضوع به خاطر پستی است که در آن بازی می‌کنم. ولی خب در فوتبال گل زدن بیشتر به چشم می‌آید. همه جای دنیا به گلزن بیشتر توجه می‌کنند تا گلساز. ساخت گل قطعاً ارزشمند است اما متأسفانه در تمام دنیا اینگونه جا افتاده که گلزن مهمتر از پاسور است.

جهانبخش در خصوص اینکه برای فصل بعد چه برنامه‌ای دارد، اظهار داشت: من یک سال دیگر با فاینورد قرارداد دارم. باید فصل را به پایان ببریم تا ببینیم چه شرایطی رقم می‌خورد. از الان نمی‌شود قطعی گفت که می‌خواهم چکار کنم اما من یک سال دیگر هم آپشن دارم و اگر فعال شود باید ببینم اوضاع به چه سمتی می‌رود. چون قرارداد اولیه من سه به علاوه یک بود.

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در خصوص اینکه آیا در هلند لقبی برای او درست نکرده اند، گفت: لقب که نه اما رابطه‌ام با هواداران فوق‌العاده است. اتفاقاً یکی از دلایلی که مجابم کرد بمانم، همین هواداران بودند. دل کندن از آنها واقعاً سخت بود.

وی در مورد اینکه آیا با هم‌تیمی ژاپنی خود در خصوص جام ملت ها کری خوانی ندارند، اظهار داشت: نه خیلی. تا الان که کری نخواندم اما حالا باید ببینم تا جام ملت‌ها چه پیش می‌آید. نزدیکتر که شویم شاید برای هم رجز بخوانیم اما فعلاً نه.

/ایرنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا