آخرین خبرهااستان هااسلایدر

هواشناسی گیلان اعلام کرد: پیش بینی سامانه بارشی برف در ارتفاعات بالادست گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: بارش باران فردا در گیلان شدید می‌شود و این سامانه بارشی اواخر وقت فردا پنجشنبه ۲۰ مهر از استان خارج می‌شود.

به گزارش تدبیرشرق، محمد دادرس با اشاره به اینکه هم اکنون آسمان گیلان پاره‌ای نقاط ابری و مه‌آلود است، گفت: در رشت، کیاشهر، بندرانزلی ورودسر هم اکنون باران می‌بارد.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا ۸ تا ۱۲ درجه سلسیوس در استان کاهش می‌یابد افزود: این سامانه بارشی اواخر وقت فردا پنجشنبه ۲۰ مهر از استان خارج می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان به هشدار سطح نارنجی اشاره کرد و گفت: آبگرفتگی، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، جاری شدن سیلاب دور از انتظار نیست.

محمد دادرس با اشاره به اینکه در مناطق بالادست با ارتفاع ۲ هزار و ۵۰۰ متر بارش برف پیش بینی شده است افزود: در این مدت همچنین تداوم ابرناکی و مه‌آلود بودن هوا در برخی مناطق شدید و خیلی شدید، بارندگی‌ها نیز بصورت رگباری گاهی شدید و خیلی شدید، با رعد و برق در مناطق مستعد احتمال تگرگ هم پیش بینی شده است.

وی گفت: دریای خزر با ارتفاع موج بیش از ۲ متر برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از مردم خواست در حواشی رودخانه‌ها مستقر نشوند و از صعود به مناطق کوهستانی در این مدت اجتناب کنند.

محمد دادرس گفت: در حال حاضر، دمای هوای رشت مرکز استان ۱۷ درجه سلسیوس و رطوبت این شهر ۱۰۰ درصد است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، اسب وونی تالش با ۹ درجه سلسیوس کمترین دما و دیلمان با ۲۶ درجه، بیشترین دما را در استان داشته است.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا