آخرین خبرها

دعوت نهادهای شهر قم از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در پیامی آورده هست: روز قدس روز اسلام هست، نماد اتحاد جهان اسلام و نقطه عزت و کرامت هست که نهال آن توسط بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی بر علیه کاشته گردید و بصیرت مردم انقلابی ایران و آزادی خواهان جهان آن را رشد و پرورش داده هست.
پیام ادامه یافته هست: در شرایط حساس امروز از همه قشرها مردم می خواهم با حضور پرشور و کوبنده و تمجید برانگیز خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، مشابه سال های گذشته و به فرموده رهبر معظم انقلاب «قوی تر و پرشورتر از سال های گذشته»، ضمن نشان دادن ابهت و عظمت ابدی جمهوری اسلامی ایران، پشتیبانی خود را از مردم مظلوم فلسطین به جهانیان نمایش دهند و مشت محکمی بر دهان رژیم اسرائیلی و استکبار جهانی بزنند.

** ** آیت الله احمد مبلغی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در پیامی ضمن دعوت از قشرهای متفاوت مردم برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس خاطرنشان کرده هست: حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس، لبیک به فراخوان تاریخی حضرت امام راحل، اجابت دعوت رهبر معظم انقلاب و جواب به ندای وجدان، احساس و عقل اسلامی هست.

**

** ** سید مهدی صادقی استاندار شهر قم نیز در پیامی تبیین کرده هست: روز قدس سال کنونی در حالی فرا می رسد که تصمیم جابه جایی سفارت امریکا به قدس وموج جدید جنایت های وحشیانه صهیونیست ها در کشتار مردم مظلوم و بی گناه فلسطین، علاوه بر این سکوت ننگین بعضی از کشورهای مسلمان منطقه، موجی از نفرت و کینه در میان مسلمین و ملت های بیدار ایجاد نموده و نوید یک راهپیمایی متمایز و پرشورتر از سال های قبل را می دهد.
در این پیام اضافه شده هست: قشرهای متفاوت مردم مومن و مدافع مظلوم استان مقدس شهر قم نیز، درلبیک به ندای تاریخی امام راحل و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب، شکوهمند هر چه تمام تر، در راهپیمایی شگرف یوم الله روز قدس شرکت کرده و با این حضور پر شور خود، مرهمی بر دردها و دردهای ملت مظلوم و ظلم دیده فلسطین خواهند گذاشت.

** ** علاوه بر این رضا سیار فرماندار شهر قم در پیامی ضمن دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس تبیین کرده هست: اسم گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به اسم «روز قدس»، قبله اول مسلمین، از آن جهت حائز ارزش هست که نور امید را در دل مستضعفان جهان روشن کرد و به فرصتی ابدی برای توجه به سرنوشت فلسطین عزیز تبدیل گردید تا جهانیان بدانند سرنوشت قدس و مسلمین با یکدیگر پیوندی عمیق و رابطه ای لاینفک دارد.

** ** سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار شهر قم نیز اظهار کرد: بی شک، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به اسم روز قدس از تدابیر اندیشمندانه حضرت امام خمینی (ره) به منظور پشتیبانی همه جانبه مسلمین جهان از قیام مردم مظلوم فلسطین اسم گذاری شده هست تا مسلمین جهان از ستمی که بر ملت ستمدیده فلسطین، هرروز زیادتر از گذشته روا داشته می شود، غافل نشوند. حضور پرشور مردم مومن و ولایت مدار استان شهر قم در راهپیمایی روز قدس، مشت محکمی بر دهان زورگویان و رژیم اسرائیلی و مزدوران بی ریشه آنان در منطقه می باشد.

** ** دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه شهر قم نیز در پیامی آورده هست: بدون تردید تعیین روز جهانی قدس از سوی حضرت امام خمینی (ره) را باید به عنوان نقطه عطفی در رهبری حکیمانه آن پیرفرزانه در جهان اسلام و ودیعه ای با ارزش از سوی خداوند به انقلاب اسلامی و مردم مسلمان وستمدیده جهان قلمداد کرد.
این نهاد حوزوی در ادامه پیام، ضمن تبعیت از دستور تاریخی حضرت امام خمینی(ره) و تجدید میثاق با ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه ای، از همه گروه ها و جریانات سیاسی، دعوت کرده تا با شرکت در راهپیمایی پرشکوه روزجهانی قدس، پایه های عنکبوتی استبداد، استعمار وصهیونیست بین الملل را به لرزه درآورده و همانا با اتحاد و همدلی، زمینه تحقق وعده الهی برتری پایانی مستضعفین بر مستکبران را فراهم آوریم.

** ** محمد رضا طلایی رییس سازمان جهاد کشاورزی شهر قم نیز در پیامی آورده هست: در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، این یادگار پر ارج امام راحل، امت اسلامی، با قلوبی سرشار از عطر روح بخش بهار قرآنی و مالامال از فیوضات مهمانی حق با حضور پرشور خود ابهت و عظمت مسلمین را به همه جهانیان نمایش می دهند. روز قدس، روز ابراز تنفر و تنفر از دسیسه های استکباری و روز تجلی همبستگی و همدلی همه مسلمین جهان هست.
پیام ادامه یافته هست: کارکنان سازمان جهاد کشاورزی و جهادگران استان شهر قم سال کنونی نیز مثل سالهای قبل در روز قدس با تاسی از فرامین راهگشای رهبر فقید انقلاب امام خمینی(ره) و علاوه بر این ولی امر مسلمین رهبر معظم انقلاب در راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس همدوش با سایر امت مبارز و همیشه در صحنه شرکت نموده و با قاطعیت اعلام خواهیم کرد که این انقلاب با صلابت و اتحاد مردم و با توکل بر ایزدمنان به راه خود ادامه داده و حمایت کننده همه انسانهای مظلوم جهان می باشد.

**
فرماندهی انتظامی استان شهر قم علاوه بر تامین امنیت انتظامی و ترافیکی روز جهانی قدس و شرکت در این راهپیمایی شگرف، از همه آحاد مردم بصیر، ولایتمدار و همیشه در صحنه شهر قم دعوت می کند تا ضمن تکریم این روز الهی با حضور پرشور در صفوف راهپیمایی یوم الله روز جهانی قدس، با داد وخروش انقلابی، مظلومان فلسطین را یاری رسانند.
امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را «روز قدس» نامیدند و از مردم خواستند در این روز همبستگی خود را در پشتیبانی از مردم فلسطین به نمایش بگذارند.
۱۱۷۵ /

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا