اقتصادی

عزیمت ‘آبه’ به واشنگتن از کشور کره شمالی تا تعرفه های تجاری

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایرنا این عزیمت که از روز چهارشنبه آغاز شده هست یکی از با اهمیت ترین دیدارهای آبه از آمریکا هست زیرا درست یک هفته پیش از دیدار سران کشور کره شمالی و آمریکا در سنگاپور، انجام می گردد.

افزون بر این، این کشور مکررا از آمریکا خواسته هست تا در صورت انجام دیدار سران مسئله ربوده شدگان ژاپنی توسط جاسوسان کشور کره شمالی در دهه های ۷۰ و ۸۰ را مطرح نماید.

همین مسئله موجب نگرانی توکیو شده هست مبنی بر اینکه هرگز ارتباطات فزاینده کشور کره شمالی و آمریکا موجب گردد تا وحدت نظامی ژاپن و آمریکا سست گردد.
مبحث دیگری که آبه قطعا در مورد آن با ترامپ اظهار کرد و گو خواهد کرد مسئله تعرفه هایی هست که رییس جمهور آمریکا قصد دارد روی فراورده های آلومینیومی و فولاد وارداتی از ژاپن اعمال کند.
توکیو تهدید کرده هست اگر چنین کاری صورت گیرد و ترامپ نخواهد ژاپن را از این تعرفه ها معاف کند این کشور دست به کارهای تلافی جویانه بر روی کالاهای وارداتی از آمریکا خواهد گردید.
دیگر نگرانی نخست وزیر ژاپن این هست که هرگز آمریکا بخواهد روی خودروهای وارداتی از ژاپن نیز تعرفه های بیشتری اعمال کند که این توان دارد موجب افزایش هزینه های خودروسازان ژاپنی شده و قدرت رقابت آنان را در بازار آمریکا کاهش دهد.
ژاپن به رغم ارتباطات بسیار نزدیک نظامی که با آمریکا دارد و علی رغم اینکه یکی از پیروان پر و پا قرص راهبردهای آمریکا در منطقه هست اما در روزهای موخر شاهد فراز و فرودهای بسیاری در ارتباطات با آمریکا به ویژه در بخش تجاری بوده هست.
کاهش ارتباطات تجاری این دو کشور توان دارد فضا را برای چینی ها هموارتر و بازتر کرده و موجب گردد تا آنان در پی پر کردن جای تهی ژاپن بوده و جای این کشور را در ارتباطات تجاری با آمریکا دریافت کنند گرچه اختلافات تجاری چین با آمریکا هم کم نیست.

کشورهای اروپایی و کانادا هم در زمره اغراض آمریکا می باشند و مشمول تعرفه های تجاری شده اند و این موجب شده هست شکاف بین طرفین روز به روز زیادتر گردد و احتمال می رود دنیا شاهد یک دوئل تجاری وسیع بین اروپا و آمریکا در روزهای آتی باشد.
آساق**۲۳۱**۱۹۰۴**

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا