استان هااسلایدراقتصادی

پولی که می بایست صرف خرید تجهیزات پزشکی شود، به جیب مشاوران تان می‌رود؟!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

از رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تقاضا می‌شود برای یک‌بار در خصوص قراردادهای مشاوره‌ای که در سازمان عریض و طویل تحت امر وی با اشخاص حقیقی و حقوقی منعقدشده و همچنین دستاورد این قراردادها، توضیحاتی را جهت تنویر افکار عمومی ارائه کند.

به گزارش تدبیرشرق، موضوع بدهی‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان مدت‌هاست که به محل مناقشه بین رؤسای فعلی و قبلی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تبدیل‌شده است. حتی در دوران ریاست یوسف زاده بر دانشگاه علوم پزشکی هم آمارهای ضدونقیضی از این بدهی منتشر می‌شود، چنانچه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست خبری خود، مبلغ فعلی بدهی را حدود ۶۵ میلیارد تومان عنوان کرده بود اما معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان تنها مبلغ معوقات کارانه پرسنل دانشگاه علوم پزشکی گیلان را حدود ۱۴۰ میلیارد تومان دانسته بود.

هرچه که هست، کیفیت ارائه خدمات در مراکز درمانی و بیمارستانی دولتی استان متأثر از این بدهی خواهد بود؛ به‌گونه‌ای که گاه نبود برخی تجهیزات پزشکی در بعضی از مراکز حساس همچون بیمارستان حشمت، زمینه‌ساز بروز مشکلاتی شده است.

دکتر یوسف زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بارها حفظ سلامت مردم را اولویت نخست خود دانسته است، چنانچه پیش تر هم در پاسخ به سؤال خبرنگار خزرآنلاین در خصوص علت انعقاد یک قرارداد خرید تجهیزات پزشکی پر شائبه، نیاز مبرم دانشگاه و بیمارستان‌های تابعه به این تجهیزات پزشکی را علت اصلی انعقاد این قرارداد دانسته بود. وی همچنین یکی از دلایل خرید کلان دانشگاه علوم پزشکی از این شرکت را بدهی میلیاردی این دانشگاه به توزیع‌کنندگان تجهیزات پزشکی خواند و گفته بود: به علت این بدهی، تأمین اقلام درمانی موردنیاز به‌سختی صورت می‌گرفت.

اسناد زیر نشان می‌دهد که تنها در بیمارستان دکتر حشمت، نبود برخی اقلام درمانی مهم ممکن است چه مخاطراتی را برای بیماران به وجود آورده باشد. قابل تامل آن که این اسناد نشان می دهد مسئولین این بیمارستان تاکنون چندین مرتبه از سکان‌دار سلامت استان، تقاضای تأمین حداقلی مایحتاج مهم خود را کرده بودند.

باید از رئیس دانشگاه علوم پزشکی که حفظ جان بیماران را مهم‌ترین اولویت خود دانسته و بنا بر ادعای خودش برای حفظ جان همین بیماران قراردادی پر شائبه با یک شرکت خاص منعقد کرده، پرسید که چرا وقتی‌که به علت حجم بالای بدهی دانشگاه علوم پزشکی برخی از شرکت‌های توزیع تجهیزات و اقلام پزشکی حاضر به تأمین بیمارستان‌های دولتی استان نمی‌شوند، قراردادهای مشاوره چند ده تا چند صدمیلیونی با اشخاص حقیقی و حقوقی منعقد می‌شود؟

مگر نه اینکه جناب یوسف زاده حفظ سلامت بیماران و نجات جان آنان را مهم‌ترین اولویت خود می‌داند، پس چرا پولی که می‌تواند صرف تأمین همین اقلام ضروری شده و در راستای حفظ جان بیماران بکار گرفته شود، گاهاً صرف پرداخت حق مشاوره‌های عجیب‌وغریب می‌شود (اینجا و اینجا و اینجا را بخوانید)

در پایان از رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تقاضا می‌شود، برای یک‌بار در خصوص قراردادهای مشاوره‌ای که در سازمان عریض و طویل تحت امر وی با اشخاص حقیقی و حقوقی منعقدشده و همچنین دستاوردهای آن، توضیحاتی را جهت تنویر افکار عمومی ارائه کند.

http://uupload.ir/files/0v62_0517.jpg

http://uupload.ir/files/722z_0606.jpg

http://uupload.ir/files/zw_0610.jpg

http://uupload.ir/files/6kpt_0623.jpg

http://uupload.ir/files/gx76_0802.jpg

http://uupload.ir/files/ayau_1005.jpg

http://uupload.ir/files/kv9b_1005-2.jpg

http://uupload.ir/files/hqsa_1019.jpg

http://uupload.ir/files/z9br_1110.jpg

http://uupload.ir/files/c2ka_1126.jpg

http://uupload.ir/files/c3xs_1216.jpg

/خزرآنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا