آخرین خبرها

توفیق هنرمند جوان اهل بندرانزلی در جشنواره کاریکاتور رومانی

به گزارش ایرنا، در این جشنواره 340 هنرمند از 67 کشور جهان با یکهزار و 969 اثر شرکت کرده بودند که چهار اثر از صیدجو به جشنواره راه پیدا کرد و یک اثر منتخب شد.
سوگند صید جو دانشجوی رشته نقاشی دانشگاه گیلان متولد سال 1374 بندرانزلی پیش از این نیز برگزیده جشنواره SICACO 2016 کره جنوبی و جشنواره بین المللی رقابتی کاریکاتور هند ژانویه 2017 شده است .
وی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : تصویر و دنیای شاد رنگ ها برایم خیلی جذاب است و علاقه ام به تصویرسازی و کاریکاتور زیاد تر .
صیدجو می گوید : موضوعات را طی یکسری تمرین های ‘فکر کردن ‘ در کارگاه استاد صالحی به دست می آورم و دنیا پر از موضوع است ! گاهی در خیابان ، یا یک خاطره کودکی ، یک خواب همه ی اینها می تواند برایم جرقه ای باشد برای ایده و موضوع یک اثر و همین متفاوت دیدن برایم سوژه است.
این دانشجوی جوان هنر خاطرنشان می کند : در طول هفته به خاطر کارهای سنگین دانشگاه کمتر تمرین می کنم ولی برای اجرای کاری که برای جشنواره می فرستم 5- 6 روز وقت می گذارم و یکسره از صبح تا شب اجرا می کنم.
این هنرمند جوان که کمتر از یک سال سه مقام بین المللی بدست آورده از بی توجهی مسئولان فرهنگی انزلی نسبت به موفقیت هنرمندان جوان این شهر گله کرد .
وی یادآور شد: بندرانزلی از کانون های مهم هنرهای تجسمی در کشور و زادگاه زنده یاد جلیل ضیاءپور پدر نقاشی مدرن ایران است.
در فهرست برندگان یازدهمین دوره جشنواره بین المللی کاریکاتور رومانی The 11th HumO DEVA INTERNATIONAL CARTOON CONTEST, Deva , Romania, 2017
نام پنج ایرانی در بین 30 برگزیده دیده می شد.
خبرنگار: گیتی بابایی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
6030/6070

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا