آخرین خبرها

هنرمندان انزلی اردیبهشت تئاتر را جشن گرفتند

به گزارش روز شنبه ایرنا ، در اثنای این مراسم دو قطعه کوتاه نمایشی توسط نیره بخشی پور و محمد فرحبخش از هنرمندان خوب تئاتر بندرانزلی برای حاضران اجرا شد .
همچنین تنی چند از بازیگران با سابقه گروه فرهنگ که سال 88 در نمایش ‘خانه عروسک ‘ ایفای نقش کرده بودند مورد تجلیل قرار گرفتند.
در این مراسم از عباس پیشگاه بحری، ماریا عباس نیا و فرهاد رحمان زاده به صورت حضوری و فروز فروغی و هادی مقصودی به صورت غیابی در مقابل تعداد زیادی از هنرمندان شهرستان بندرانزلی و سایر تماشاگران حاضر در سالن تجلیل بعمل آمد.
فرهاد رحمان زاده، رییس اداره فرهنگ و ارشاد بندر انزلی در این آیین با اشاره به کارکردها و اهمیت تئاتر در فرهنگسازی جامعه خواستار مخاطب شناسی گروه های نمایشی برای آثار پر جذبه با موضوعات جامعه و همچنین حمایت گسترده از تولیدات فاخر نمایشی توسط مردم و بخصوص هنر دوستان شد.
محمد رضا حسین زاده، سرپرست گروه تئاتر فرهنگ نیز در صحبت های خود با اشاره به سابقه فعالیت این گروه گفت : ما در کار گروهی و صحنه تئاتر، همدلی و هم سو بودن، همیاری و حق طلبی و روحیه بزرگ منشی و تعاون را با زبان نمایش می آموزیم و تمرین و ترویج می کنیم.
وی در ادامه صحبت های خود برنامه های سال 96 گروه فرهنگ را تشریح و خاطرنشان کرد : در سال 96 گروه فرهنگ تمرین چهار نمایشنامه را شروع کرده و به تدریج در طول سال بر روی صحنه خواهد برد.
حسین زاده یادآور شد: سال گذشته نمایشنامه های ‘ همسایه آقا ‘ نوشته حسین کیانی و ‘ لعیا ‘ نوشته پونه نیکوی به کارگردانی محمد رضا حسین زاده توسط گروه فرهنگ اجرا شد و نمایش لعیا با شرکت در جشنواره بسیج هنرمندان تا مرحله کشوری پیش رفت .
این هنرمند همچنین از اجرای نمایش زندگی ضربدر سه نوشته یاسمینا رضا و نمایشنامه قصه ظهر جمعه به کارگردانی جواد لاله دوست بعنوان دیگر فعالیتهای این گروه در سال گذشته یاد کرد .
گروه تئاتر فرهنگ با سابقه چندین ساله در عرصه تولیدات نمایشی و آموزش بازیگری بندرانزلی هم اینک از فعال ترین گروه نمایشی شهرستان بندرانزلی است.
گروه تئاتر فرهنگ سال 1365 با عنوان فجر تشکیل شد و بعدها به فرهنگ تغییر نام داد ، این گروه در سالهای اخیر نمایشهایی از قبیل خانه عروسک ، فنز ، بیدرمن و آتش افروزان و …را به کارگردانی محمد رضا حسین زاده سرپرست گروه به روی صحنه برده است .
بندرانزلی از شهرهای دارای قدمت در زمینه اجرای آثار نمایشی است .
تاریخچه تئاتر انزلی به حدود سال 1300 هجری شمسی باز می گردد ، با توجه به این که این شهر بندری محل گذر جهانگردان برای سفر بود نمایشهایی از کشورهای دیگر در بندرانزلی اجرا می شد.
خبرنگار : گیتی بابایی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
6030/6070

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا