آخرین خبرهااسلایدرسیاسیملی

سخنگوی شورای نگهبان گفت: «اعلام نتایج را نسبت به ادوار گذشته سریعتر خواهیم داشت»

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه «اعلام نتایج آراء را نسبت به ادوار گذشته سریعتر خواهیم داشت»

به گزارش تدبیرشرق، سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه «اعلام نتایج آراء را نسبت به ادوار گذشته سریعتر خواهیم داشت» گفت: سامانه احراز هویت بصورت برخط فعالیت می‌کند اما صندوق‌های اخذ رای به لحاظ امنیتی به هیچ جایی وصل نیست بنابراین طبق روال و مانند شیوه دستی هیچ کس اطلاعی از محتوای صندوق‌ها ندارد و با پایان رای‌گیری، آغاز شمارش را خواهیم داشت.

به نقل از ایسنا، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات دومین مرحله دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به ارائه توضیحاتی درباره فرآیند رای‌گیری انتخابات پرداخت و گفت: از ساعات آغازین، فرآیند رای گیری در ۲۳ حوزه انتخابیه در ۱۵ استان و ۴۷ شهرستان آغاز شده و فرآیندها به خوبی در حال طی شدن است و به فضل خدا با مشکل خاصی مواجه نبودیم.

وی افزود: چه در حوزه‌هایی که بصورت دستی برگزار شده و چه در حوزه‌هایی که بصورت الکترونیکی درحال برگزاری انتخابات هستیم، فرآیندها بصورت روان در حال طی شدن است. همچنین گزارش تخلف خاصی را نداشتیم و مردم شریف‌مان موارد معدودی را به ما از طریق سامانه مردم ناظر گزارش کرده اند که همکاران ما در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان همان موارد اندک را هم پیگیری کردند و فرآیندها یه خوبی در حال طی شدن است.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین از مردم خواست تا رای گیری را به ساعات انتهایی موکول نکنند و در ساعات باقی مانده رای خود را به صندوق‌های اخذ رای بیندازند

طحان نظیف در پاسخ به پرسش ایسنا درباره احتمال تمدید مهلت رای گیری تاکید کرد: در جاهایی که انتخابات بصورت تمام الکترونیکی بوده رضایت نسبی وجود داشته و سرعت نسبت به موارد دستی بهبود یافته و  بیشتر بوده است. بر اساس قانون، مهلت رای گیری از ساعت ۸ تا ۱۸ است و در قانون امکان تمدید پیش‌بینی شده‌ است؛ طبیعتاً در جایی که تقاضا باشد مجری و ناظر یعنی وزارت کشور و شورای نگهبان بررسی می‌کنند در صورت لزوم تصمیم گیری و اطلاع رسانی می‌کنند.

حسب اعلام وزارت ارتباطات کیفیت ارتباط بیش از ۹۹ درصد است

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا از زمان آغاز اخذ رای در حوزه‌هایی که انتخابات بصورت الکترونیکی برگزار می‌شود، اتصال سامانه‌های الکترونیکی کاملا برقرار بوده؟ گفت: موارد اندکی در ابتدای صبح وجود داشت که سریعا برطرف شد و حسب اعلام وزارت ارتباطات کیفیت ارتباط بیش از ۹۹ درصد است و مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره زمان اعلام نتایج انتخابات با بیان اینکه «اعلام نتایج را نسبت به ادوار گذشته سریعتر خواهیم داشت» عنوان کرد: سامانه احراز هویت بصورت برخط فعالیت می‌کند اما صندوق‌های اخذ رای به لحاظ امنیتی به هیچ جایی وصل نیست و بصورت آفلاین فعالیت می‌کند و به محض پایان فرآیند رای گیری شمارش آرا بصورت مکانیزه انجام می‌شود؛ بنابراین طبق روال و مانند شیوه دستی هیچ کس اطلاعی از محتوای صندوق‌ها ندارد و با پایان رای گیری، آغاز شمارش را خواهیم داشت که با توجه به برگزاری الکترونیکی انتخابات در برخی حوزه‌های انتخابیه شمارش آرا سریعتر صورت می‌گیرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا