آخرین خبرها

بزرگترین بیمارستان خیریه کشور، چشم انتظار همیاری و سخاوت خیرین

بزرگترین بیمارستان خیریه کشور، چشم انتظار همیاری و سخاوت خیرین

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، جواد خشابی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیمارستان خیریه امید بزرگترین بیمارستان خیریه کشور و یکی از مجهزترین مراکز درمانی سطح کشور است گفت: بیمارستان عمومی امید در راستای تکمیل زنجیره خدمات درمانی به بیماران نیازمند امسال با حضور وزیر بهداشت و درمان افتتاح و از مهرماه نیز نسبت به پذیرش تمامی بیماران اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه واحدهای پرتو درمانی بیمارستان امید برای اولین بار در استان آذربایجان‌غربی ایجاد شد، خاطر نشان کرد: برای اسکان‌ بیماران شهرستانی نیز سرای اقامتی امید با ۳۰ سوئیت با کمک خیرین احداث شده که در نوع خود در سطح کشور نمونه محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ بیماری نباید به علت مشکل مالی از دریافت خدمات این بیمارستان محروم باشد اضافه کرد: هدف انجمن امید این است که برای بیمارانی که به این بیمارستان مراجعه می کنند بهترین خدمات ارائه شود و ارائه خدمات درمانی به بیماران سرطانی جزئی از وظایف این بیمارستان به شمار می رود.

خشابی با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۰۰ نفر در کادر بیمارستان امید مشغول به کار هستند، عنوان کرد: حقوق ماهیانه کارکنان نزدیک به یک میلیارد تومان است.

وی افزود: طرحی با عنوان سفیران عمومی وجود دارد که افراد می توانند با استفاده از این طرح کمک بزرگی به بیماران سرطانی کنند و به این ترتیب یک پل ارتباطی بین خیرین و بیماران ایجاد می شود.

رئیس هیات مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان امید اظهار کرد: براساس تعرفه وزارت بهداشت برای مراکز خیریه این بیمارستان دو سوم تعرفه بخش خصوصی را دریافت میکند اما با توجه به اینکه بخش عمده ای از بیماران مراجعه کننده توان مالی برای پرداخت هزینه های لازم را ندارند با این همه ما موظف هستیم تمامی خدمات را ارائه کنیم.

وی در پایان گفت: برای ارائه خدمات بیشتر و تداوم این امر و همچنین گسترش چتر حمایتی، نیازمند مشارکت مرد خیر هستیم که مردم میتوانند با روش های مختلف ما را در امر خیرخواهانه و خداپسندانه درمان بیماران نیازمند یاری رسانند.

وی به آغاز بیست‌وپنجمین گلریزان انجمن خیریه امید هم اشاره و گفت: امسال و برای ۲۵امین سال، گلریزان امید برای کمک به بیماران مبتلا به سرطان برگزار می شود.

گفتنی است، بیمارستان خیریه امید ارومیه به‌عنوان بزرگترین بیمارستان خیریه کشور مطرح است که از سال ۱۳۶۹  فعالیت خود را در قالب یک انجمن خیریه آغاز و سپس با ساخت فاز اول بیمارستان (درمانگاه ویژه بیماران سرطانی) در سال ۱۳۷۳ فعالیت درمانی خود را آغاز کرد و امسال نیز با افتتاح فاز دوم توسط وزیر بهداشت و درمان رسما فعالیت خود را به بخش‌های عمومی نیز گسترش داد.
درطول سالیان گذشته نیز بازیگران و ورزشکاران مطرح و مشهور کشورمان از جمله عزت‌الله انتظامی، فریبا کوثری، افسانه بایگان، اکبر عبدی، جمشید شاه‌محمدی، داریوش سلیمی (بازیگران سینما و تلویزیون)، علی ضیایی، علیرضا مسعودی (استنداپ کمدین)، میلاد عبادی پور ، عبدالرضا علیزاده(والیبالیست) حمید استیلی (فوتبالیست) در ایام و برنامه های مختلف بویژه گلریزان با این انجمن و بیمارستان همکاری داشته اند.

خیرین و نیکوکاران برای حمایت از انجمن خیریه امید و بیماران مبتلا به سرطان و همچنین اطلاع از فعالیت‌های بزرگترین بیمارستان خیریه کشور می توانند به وبسایت اینترنتی (اینجا) مراجعه کنند.

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا