آخرین خبرها

ادب ، حفظ حرمت و توجه به محیط زیست تاکید هواداران روحانی

به گزارش ایرنا، سالن و محوطه بیرون ورزشگاه عضدی رشت مملو از اقشار مختلف مردم از پیر و جوان ، کارگر و کشاورز ، فرهنگی ، دانشجو و دیگر اصناف بود که با هدف حمایت از اعتدال و آزادی و خردورزی آمده بودند.
مادرانی که فرزندانشان را به امید توسعه و آبادانی ایران به آغوش گرفته و با به سر کردن روسری بنفش یا بستن نواری به رنگ گل های بنفش دیارشان، به ورزشگاه عضدی رشت آمده بودند.
مجری برنامه از دختران فارغ التحصیل دانشگاه گیلان در لابه لای سخنانش در کنار حمایت از روحانی بر لزوم پی گیری مطالبات به حق مردم تاکید می کرد.
نیما نکیسا در ابتدا سخنرانی و بر لزوم استفاده از ادبیات صحیح در تبلیغات و گفتمان های انتخاباتی تاکید کرد و از برجام بعنوان یک موفقیت برای تنش زدایی در روابط ایران با جامعه ملل و از تلاش وزیر بهداشت برای بهبود شرایط سلامت مردم بعنوان توفیقات دولت تدبیر و امید یاد کرد.
در حین مراسم از استاد محمدرضا شجریان هنرمند برجسته ایران و قرار گرفتن ربنای شجریان در فهرست آثار ملی معنوی، با تشویق های گرم حاضران قدردانی شد.
با وجود این که مراسم بر خلاف سخنرانی های شبانه برخی کاندیداها ساعت 10 صبح آغاز شد، سالن مملو از جمعیت بود به نحوی که حتی برخی خبرنگاران مجبور به ماندن در محوطه بیرون از سالن شدند و خیلی زود حیاط بیرونی نیز پر از هواداران شد .
مشکلات اینترنتی در محل سخنرانی مانع از ارسال خبر و عکس از مراسم و حاشیه ها شد. پس از پایان سخنرانی ، جمعیت با آواز زیبای ای ایران ، سالن و محوطه را با نظم، ترک کردند .
از جمله موارد مورد تاکید سخنرانان این بود که انتخابات فضای گفتگو و مطرح کردن مسائل سیاسی است .
رعایت ادب و اصول اخلاقی و حرمت ها در میان حاضران در مراسم جلب توجه می کرد.
یکی از سخنرانان مراسم با تاکید بر اینکه اصلاح طلب و اصولگرا همه فرزندان نظامند، خاطرنشان کرد : ما اصلاح طلب، اصول طلب و انسان طلب هستیم؛ برخی به گونه ای عمل کرده بودند که انگار اصلاح طلبی جرم است.
جوانان و دانشجویان با گرفتن عکس های سلفی دست جمعی، حمایت خود را از اصلاحات و اعتدال نشان می دادند.
یک بانوی سالخورده که شال بنفشی را زیر چادر سیاهش بسته بود و چسب زخم روی دستش توجه را جلب می کرد، به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود اینکه بیمار و دیشب درمانگاه بودم، ولی با امید برای زندگی بهتر فرزندانم برای حمایت از روحانی از تالش آمده ام.
دیدن اعضای یک خانواده، پدر و مادر و دو فرزند کوچک با همدیگر در مراسم برای عکاسان خبری جالب و سوژه بود.
دوستان و همکاران با دیدن هم در مراسم نسبت به همفکری و هم رایی ابراز خشنودی می کردند .
جمعی از اعضای سازمان های مردم نهاد محیط زیستی رشت، با کمک علاقمندان محوطه ورزشگاه و حتی خیابان های اطراف را از زباله پاکسازی کردند.
در مراسم به جز پرچم و پوستر و نوار بنفش بعنوان نشان حمایت از روحانی، هیچ خوراکی یا اقلامی به مردم داده نشد .
*حاضران هنگام بیرون آمدن از سالن و رد شدن از کنار خودروهای صدا و سیما ، با دادن شعار نارضایتی خود را از هواداری رسانه ملی از یک کاندیدای خاص اعلام کردند.
خبرنگار گیتی بابایی **انتشاردهنده: کبیری
6030/2007

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا