آخرین خبرها

مشارکت مردم در انتخابات 96 بالاتر از دوره های گذشته خواهد بود

محمدحسین اسماعیلی سنگری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز کشور ما در مقابل تهدیدهای خارجی و هجوم های بیگانه، نیازمند مشارکت همه اقشار در عرصه انتخابات است.
وی با بیان اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات اظهار کرد: در واقع حضور حداکثری مردم نقش مهمی در تقویت جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی دارد.
وی در ادامه سخنانش بیان داشت: امروز تاکید همه رژیم های سیاسی به مشارکت فراگیر ملت در امر سیاست و انتخابات است و امروزه در هیچ رژیم سیاسی و حکومتی نیست که به امر انتخابات و مشارکت سیاسی احترام نگذارد.
این استاد دانشگاه گیلان با اشاره به تقسیم مشارکت سیاسی در دنیا به دو دسته خودجوش یا بسیج شده گفت: امروزه اگر ارکان مشارکت سیاسی به خوبی تنظیم و برنامه ریزی شود، شاهد سطح مشارکت بالای سیاسی خودجوش در ایران خواهیم بود.
اسماعیلی سنگری با بیان فواید و ثمرات مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بیان داشت: مشارکت سیاسی بالا ، مردم را به صحنه حضور در زندگی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی سوق می دهد و آنها مشارکت کننده در سرنوشت کشور خواهند شد.
عضو هیات علمی دانشگاه گیلان ادامه داد: علاوه بر این مشارکت بالا ، یأس و ناامیدی را در همه اقشار از بین می برد و این امید و شوق در مردم ایجاد می شود تا در صحنه های دیگر، این نقش آفرینی را برای خود حفظ کنند.
وی در خاتمه سخنانش گفت: مشارکت سیاسی در شوراهای اسلامی شهر و روستا با نظام انتخاباتی سنتی به انجام می رسد و ما متاسفانه از عهده ساماندهی نامزدها برای ارائه برنامه، موفق عمل نکردیم و نتوانستیم نامزدهای شوراها را در پروسه ساماندهی مدرن وارد کنیم.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان، جمعه 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا