آخرین خبرها

در تمامی طرح های حوزه راه و شهرسازی پدافند غیر عامل لحاظ شده است

سرپرست اداره کل راه و شهرسازي مازندران عنوان نمود:

در تمامی طرح های حوزه راه و شهرسازی پدافند غیر عامل لحاظ شده است

استان‌ها > مازندران – سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران عنوان نمود : در تمامی طرح های راه و شهرسازی پدافند غیر عامل لحاظ شده است.

به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران ، محمود ذوالفقاری به مناسبت فرا رسیدن هفته پدافند غیرعامل ، ضمن قدردانی از همه مديران و اعضاء كارگروه راه و شهرسازی پدافند غيرعامل استان ، از مازندران به عنوان يك استان شاخص و خاص در سطح كشور در زمينه حمل و نقل ياد كرد و افزود : مازندران از جمله استانهايی است كه در تمامی بخشهای حمل و نقل اعم از هوايی _ ريلی _ جاده ای و دريايی صاحب امتياز بوده، از اين رو شرايط زيرساخت پدافند غير عامل در اين استان دارای اهميت و ويژگی خاص می باشد .

وی تصريح كرد : وجود منابع طبيعی در اين استان اعم از دريا _ جنگل _ دشت و … و همچنين تردد بالای گردشگر و مسافر در محورهای استان و حجم بالای ترافيك از جمله مواردی است كه ارزش و اهميت كارگروه راه و شهرسازی پدافندغير عامل را در مازندران در جايگاهی خاص و مهم قرار می دهد .
محمود ذوالفقاری از محورهای شريانی مازندران به عنوان شاهرگهای حياتی حمل و نقل جاده ای در كشور ياد كرد و اظهار داشت : سه محور مهم هراز _ سوادكوه _ كندوان كه به عنوان محورهای ارتباطی استان با پايتخت هستند دارای شرايط خاص و منحصر به فردی بوده كه در اين كارگروه به آنها نگاه ويژه ای شده است. قدمت بالای ساخت ابنيه های فنی ، وجود تونل و پلهای بزرگ و همچنين گردنه های كوهستانی از جمله مواردی هستند كه زيرساختهای پدافند غير عامل را در اين محورها از اهميت ويژه ای برخوردار كرده است .
رئيس كارگروه راه و شهرسازی پدافند غير عامل استان از پدافند غير عامل به عنوان يكی از موارد در تصويب پروژه های ملی در سطح استان ياد كرد و افزود : امروزه به غير از مقوله زيست محيطی بحث پدافند غير عامل نيز به عنوان يك عنصر حياتی در تصويب پروژه های حمل و نقلی نقش بسيار مهمی ايفاء می نمايد .
سرپرست اداره كل راه و شهرسازی مازندران در ادامه از امنيت و آسايش به عنوان يك نعمت ياد كرد و اظهار داشت : با توجه به وجود ناامنی و درگيری های متعدد در كشورهای همسايه ، ايران اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری و تدابير عالمانه ايشان و همچنين ولايت مداری مردم شريف كشور در امنيت كامل بوده ، از اين رو اجرايی نمودن برنامه ها و اهداف پدافند غير عامل نيز می تواندگامی ارزنده و محكم در جهت تثبيت و اقتدار امنيت كشور شود .
گفتني است : از 6 الي 12 آبان ماه سال جاری به عنوان هفته پدافند غير عامل نامگذاری شده است .

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا