یادداشت

عبدالرضا بی آزار/ انتخاب تدبير و عقلانيت در امتداد اميد

از تصميمات بدون كارشناسي و عدم وجود تدبير در دولت هاي نهم و دهم صحبت بسيار شده است و مردم نيز در خاطرشان هست كه كشور چطور بدون برنامه و با مانورهاي لحظه اي و غيرقابل پيش بيني اداره مي شد كه نتيجه اش تورم، كاهش شديد ارزش پول ملي،بيكاري فزاينده و رشد منفي اقتصادي بي سابقه و … بود. اما آنچه اكنون قابل توجه است، رفتار و گفتار مدعيان بي انصافيست كه در آن دوران كه كشور از نظر اقتصادي و روابط بين الملل در وضيعت نابساماني به سر مي برد سكوت اختيار كرده و حتي گاهي از دولت آن زمان حمايت مي كردند،آنهايي كه اعلام مي داشتند اداره كشور با نفت ٧٠ دلار غير ممكن است،اداره كشور با نفت زير ٥٠ دلار را توسط دولت تدبير و اميد ديدند و شايد در خلوت خودشان حسن روحاني و دولتش را ستايش كردند اما متأسفانه در زمان گفتار انصاف را رعايت نكرده و نمي كنند.
در زمينه برجام و دستاوردهاي بي نظير تيم موفق مذاكره كننده كه بارها مورد تمجيد و حمايت مقام معظم رهبري قرار گرفته اند صحبت بسيار است كه مهم ترين آن دور نمودن سايه ي جنگ از كشور و نقض تحريم هاي ظالمانه همراه با گفتمان و مذاكره هوشمندانه و حفظ عزت ملي بود كه دستاورد ديگري از تدبير دولت يازدهم مي باشد.
از ديگر اقدامات مطلوب دولت بهبود شاخص هاي كسب و كار و به خصوص ايجاد شرايط مناسب براي رشد و گسترش كسب و كارهاي دانش بنيان مي باشد كه مي تواند زمينه ساز رشد اقتصادي بيشتر و بهبود وضيعت اشتغال و كاهش بيكاري شود. بيكاري ميراث به جا مانده از دولتي بود كه ٨ سال مورد حمايت گسترده افرادي قرار گرفت كه خود را مدعي اداره بخش اجرايي كشور مي دانند و از بيكاري به صورت ماكياول گرايانه براي تاختن به دولتي استفاده مي كنند كه در ٤ سال اخير با وجود همه ي مشكلات، آن را كنترل نموده و روند رو به رشد آنرا كاهش داده است.
حال بعد از بازگشت عقلانيت،ثبات و رشد اقتصادي و ايجاد بسترها و زمينه هاي اشتغال مي بايست با حضور پرشور در انتخابات و حمايت و اعتماد مجدد به دكتر حسن روحاني در امتداد اميد، فضاي تدبير را در كشور حفظ نمائيم.

عبدالرضا بی آزار
رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی شاخه استان گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا