آخرین خبرهااسلایدربین الملل

پیروزی تاریخ برای حزب حاکم آلمان ؛ آنگلا مرکل برای چهارمین بار صدراعظم شد

تدبیر شرق : همانطور که پیش بینی می شد حزب “اتحادیه دموکراتیک مسیحی” در انتخابات پارلمانی آلمان پیروز شد و بدین ترتیب آنگلا مرکل صدراعظم آلمان باقی خواهد ماند.
به گزارش تدبیر شرق ، بر اساس نتایج اولیه انتخابات آلمان حزب “اتحادیه دموکرایتک مسیحی” موفق شد با کسب 32.5 درصد آراء 220 کرسی را از آن خود کند و برای چهارمین دور پیاپی پیروز انتخابات پارلمانی آلمان شود؛ این یک پیروزی تاریخی برای آنگلا مرکل به شمار می رود گرچه بر اساس این نتایج او باید برای تشکیل دولت با دیگر احزاب ائتلاف کند. همچنین حزب سوسیال دموکرات نیز به ریاست مارتین شولتز توانست 20 درصد آرا را کسب کرده است.
حزب لیبرال دموکرات 10.5 درصد آرا، حزب سبزها 9.5 درصد آرا و حزب چپ ها 9 درصد آرا را کسب کردند. دیگر احزاب نیز 5 درصد آرا را از آن خود کرده‌اند.
به گفته ناظران بزگترین شگفتی این انتخابات اما راهیابی حزب دست راستی آلترناتیو برای آلمان به پارلمان بود که از پس از سرنگونی حکومت نازی هیتلر هیچگاه موفق به کسب حدنصاب آراء برای ورود به پارلمان نبود. حزب آلترناتیو برای آلمان در انتخابات پارلمانی با کسب ۱۳.۸ درصد آرا، ۸۷ کرسی در پارلمان جدید آلمان را به خود اختصاص داد.
حزب آلترناتیو برای آلمان به گفته تحلیلگران ورودش به پارلمان را مدیون حضور و فعالیت وسیع انتخاباتی اش در شبکه های اجتماعی نظیر تویتر و فیسبوک است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا