آخرین خبرها

حادثه آتش سوزی در حسن آباد زنگ خطر ایمنی شهر را به صدا در آمد

عباس زارع:

حادثه آتش سوزی در حسن آباد زنگ خطر ایمنی شهر را به صدا در آمد

استان‌ها > البرز – رئیس کمیسیون برنامه و بودجه،حقوقی نظارت و تحولات اداری شورای اسلامی شهر کرج حادثه اخیر آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی واقع در حسن آباد کرج را زنگ خطری برای ایمنی شهر عنوان کرد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، عباس زارع ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: حادثه دلخراش آتش سوزی در ساختمان مسکونی واقع در حسن آباد اگر چه خطرات جانی کمی را به دنبال داشت اما زنگ خطر جدی برای مسئولین شهر بود تا به فکر ایمن سازی و استاندارد سازی شهری باشند.
وی ادامه داد: بافت غیر استاندارد حسن آباد به گونه ای بود که حتی تردد خودروهای سنگین آتش نشانی به کندی صورت می گرفت که این امر منجر به نفوذ آتش در ساختمان های مجاور گردید و اقدامات امدادی را چندین برابر کرد.
زارع با تاکید بر اینکه بافت های فرسوده شهر تهدیدی جدی برای شهر محسوب می شوند افزود: از سوی دیگر ساخت و ساز های غیر مجاز و غیر استحکام و فاقد استانداردهای شهری بر این تهدید افزوده و شهر را با مشکلات جدی مواجه نموده است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج بر ارائه تدابیر اساسی به منظور رفع سریع این بافت‌ها در کرج تاکید کرد و گفت: وجود این بافت‌های فرسوده علاوه بر اینکه چهره شهر را نامنظم و نازیبا می‌سازد خطراتی را نیز دارد که جان شهروندان را تهدید می‌کند.
وی بیان کرد: به هر اندازه که طرح احیای بافت‌های قدیمی در راستای رعایت مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی انجام گیرد به همان اندازه موفقیت اجرای طرح تضمین می‌شود.
زارع در ادامه با اشاره به ساخت و ساز های غیر مجاز در مناطق محروم و کم برخوردار کلانشهر کرج اظهار داشت: در مناطقی همچون حصارک، حیدر آباد، آق تپه و اسلام آباد و دیگر مناطق حاشیه ای که بر اساس ساخت و سازهای غیر مجاز بافت متراکم بدون استاندارد و استحکام لازم ایجاد شده خطرات بیشتری جان و مال مردم را تهدید می کند که ضرورت دارد شهرداری، مدیریت بحران استانداری البرز و دیگر نهادهای مرتبط با بحران های شهری با اتخاذ تدابیر اندیشمندانه و قابل اجرا شهر را از وضعیت کنونی نجات دهند.
وی تاکید داشت: باید در ساخت و سازهای غیرمجاز نگاه مدبرانه داشت و برنامه‌ریزی بلند مدتی در جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و ارائه موارد قانونی در راستای رفع اینگونه مشکلات اندیشیده شود.

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا