آخرین خبرها

اختصاص 281 میلیون یورو برای ساماندهی فاضلاب مازندران از سوی بانک توسعه اسلامی

استاندار مازندران، در جلسه شوراي اداري استان، اعلام نمود:

اختصاص 281 میلیون یورو برای ساماندهی فاضلاب مازندران از سوی بانک توسعه اسلامی

استان‌ها > مازندران – رییس شورای اداری استان، بر ساماندهی فاضلاب در مازندران تاکید کرد و افزود: 281 میلیون یورو از سوی بانک توسعه اسلامی برای ساماندهی فاضلاب 5 شهر قائم شهر، آمل، محمود آباد، تنکابن و رامسر تخصیص یافته است.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازساری ، ربيع فلاح جلودار، استاندار مازندران در جلسه شوراي اداري استان با اشاره به اين كه محيط زيست، محور فعاليت هاي دولت يازدهم است، ياد آور شد: امروز، بحث محيط زيست به بحثي مهم و تعيين كننده در همه بخش ها تبديل شده است.
استاندار با اشاره به اين كه مازندران بخاطر دارا بودن مناطق 4 گانه محيط زيستي، منطقه اي مهم به شمار مي رود، گفت: مديريت در عرصه محيط زيست در مازندران پيچيده و دشوار است و همه ظرفيت ها بايد براي اين مهم پاي كار بيايند.
ربيع فلاح از اختصاص اعتبارات مناسب استاني براي مباحث محيط زيست در سال 96 خبر داد و افزود: موضوع پسماند، مساله اي بسيار مهم براي مازندران است و اجراي طرح مديريت پسماند چه در حوزه نيروگاه هاي توليد برق از زباله و چه كارخانه هاي كمپوست بايد سرعت يابد و بيش از پيش از سوي نهادهاي ملي مسئول حمايت شود.
مقام عالي دولت در مازندران، با اشاره به اين كه 45 درصد از جمعيت استان در روستاها ساكن هستند، افزود: موضوع مديريت زباله در روستاها نيز نيازمند عزم و برنامه اي اصولي تر است.
وي با اشاره به اين كه در مازندران بدنبال تحقق روستاهاي فاقد طلاق و اعتياد، بدون بيكار و روستاي پاك هستيم، تصريح نمود: بايد در بعضي دستور العمل ها و آيين نامه هاي مرتبط با اجراي برخي پروژه ها در مازندران از منظر زيست محيطي بازنگري شود.
استاندار با اشاره به اين كه محيط زيست، محوري ترين شعار دكتر روحاني و نجات درياچه اروميه نخستين برنامه رييس جمهور در اين راستا بوده است، بيان داشت: امروز بايد حساسيت هاي مرتبط با دريا و رودخانه هاي مازندران را درك كرد و با برنامه يي جدي مانع ورود پساب ها به اين محيط ها شد.
رييس شوراي اداري استان، بر ساماندهي فاضلاب در استان تاكيد كرد و افزود: 281 ميليون يورو از سوي بانك توسعه اسلامي براي ساماندهي فاضلاب 5 شهر قائم شهر، آمل، محمود آباد، تنكابن و رامسر تخصيص يافته است.
نماينده عالي دولت در استان با اشاره به حضور 5 ميليون و 300 هزار نفر شب اقامت گردشگر در مازندران طي تعطيلات عيد سعيد فطر امسال، تاكيد كرد: مديريت پسماند در ايامي كه با حضور جمعيت ملي در استان روبرو هستيم، نيازمند كمك و همراهي نهادها و سازمان هاي ملي است.

46

مطالب پیشنهادی

دکمه بازگشت به بالا