آخرین خبرها

پنج هزار و 800 کیلومتر سواحل کشور سالم سازی می شود

پنج هزار و 800 کیلومتر سواحل کشور سالم سازی می شود

استان‌ها > مازندران – معاون دریایی سازمان محیط زیست گفت : پنج هزار و 800 کیلومتر سواحل کشور سالم سازی می شود .

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازبابلسر،پروین فرشچی در مراسم اهتزاز اولین پرچم سلامت شناگاههای کشور در بابلسر افزود : یکی از اولویت های محیط زیست سالم سازی تمامی سواحل و جزایر در کشور است و این موضوع با جدیت دنبال خواهد شد.
وی بیان کرد : خوشبختانه دولت تدبیر و امید توانست 126 طرح سالم سازی دریا را در سواحل دریای خزر اجرا کند و از مهر ماه امسال هم طرح سالم سازی سواحل جنوب کشور آغاز خواهد شد.
فرشچی گفت : با همکاری وزارت کشور ، وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست ، طرح پایش سواحل دریا انجام می شود و مناطقی که به لحاظ بهداشتی زیرساخت های گردشگری و امکانات لازم را داشته باشند ، با نصب پرچم آبی رنگ مشخص می شوند و مناطقی که استانداردهای بهداشتی لازم را نداشته باشند با پرچم زرد رنگ نشانه گذاری خواهند شد.
وی افزود : پایش و نشانه گذاری بهداشتی می تواند رقابت سالمی را در مناطق ساحلی کشور ایجاد و متولیان تلاش کنند محیط پیرامون خود را تمیز و سالم نگه دارند .
معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت : ما یک کشوری دریا محور هستیم و باید برای توسعه پایدار دریا زیرساخت های آن را فراهم کنیم.
وی با تشریح تلاش های دولت تدبیر و امید برای کاهش آمار غرق شدگان در آب های ساحلی دریا ، افزود : متاسفانه در پنج سال گذشته 726 نفر در سواحل کشور جان خود را از دست دادند که این امر بسیار ناراحت کننده است.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور همچنین در این مراسم از تمامی شهروندان و مسافران خواست تا در مناطقی که پرچم آبی نصب شده است شنا کنند و در مناطق نشانه گذاری شده با پرچم زرد تن به آب نزنند

46

مطالب پیشنهادی

دکمه بازگشت به بالا