آخرین خبرهافرهنگی و هنریملی

برگزاری نمایشگاه با ۱۵۰ عنوان کتاب در واحد رشت

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برنامه های اجرا شده در هفته کتاب در واحد رشت را تشریح کرد.

به گزارش تدبیرشرق، علیرضا صیداوی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برنامه های اجرا شده در هفته کتاب در واحد رشت را تشریح کرد.

راهیابی دانشجوی دانشگاه آزاد رشت به مسابقات جهانی روسیه

وی با ارائه گزارش فعالیت‌های صورت گرفته دانشگاه آزاد اسلامی در واحد رشت در هفته کتاب (از ۲۳ لغایت ۳۰ آبان ۱۴۰۲) گفت: معجزه دین اسلام کتاب است و در دین اسلام که دینی جهانی و عالم‌گیر است، به کتاب و کتابخوانی توجه زیادی شده و در آن به تشویق و ترغیب امر کتابخوانی و گسترش و توسعه کتابخانه سفارش شده است.

صیداوی با تاکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی خاطر نشان کرد: تاثیر کتابخوانی بر ارتقای فرهنگ، علم و اقتصاد جوامع بر کسی پوشیده نیست و با نهادینه کردن عادت به مطالعه، در همه تفکرات و اندیشه‌ها و دل‌ها باید اقدام کرد تا با همگانی شدن این شور، شوق و عشق به کتاب و کتابخوانی آن را در جامعه استمرار بخشید .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، افزود: داشتن مطالعه برای برقراری ارتباط با جامعه مدرن امروز بسیار لازم و ضروری است و مهارت و توانایی خواندن، یکی از مهمترین مسائل اساسی دنیای امروز است.

وی با برشمردن مجموعه برنامه های اجرا شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و در هفته کتاب، اذعان داشت: برگزاری نمایشگاه عرضه و فروش کتابهای چاپ شده توسط واحد دانشگاهی در محوطه دانشگاه و با تخفیف ویژه ۴۰ درصد، برگزاری مسابقه کتاب و کتابخوانی از کتاب آینده جهان (دولت و سیاست در اندیشه مهدویت) از جمله برنامه های هفته کتاب بود. نمایشگاه با ۱۵۰ عنوان کتاب در واحد رشت فعالیت می‌کرد.

این استاد دانشگاه ادامه داد : برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی در خصوص کتاب با عنوان کتاب و کتابخانه ها در تمدن ایرانی و اسلامی، برگزاری سه جلسه نقد و بررسی کتاب با عنوان فنون مدیریت کارخانه و طرح ریزی واحدهای صنعتی، هوش مصنوعی و الگوریتم های فراابتکاری، مدیریت سیستم ها و نشست همکاران کتابخانه با معاون پژوهش و فناوری واحد درخصوص کتابخانه و استانداردسازی آن، از دیگر برنامه های اجرا شده بود.

صیداوی به برگزاری طرح پویش کتاب در حرکت و تبادل و اهدای کتاب اشاره کرد و گفت: در هفته کتاب با انجام پویش کتاب در حرکت (تبادل و اهدای کتاب) در کتابخانه مرکزی واحد و اهدای بیش از ۱۰۰۰ جلد کتاب به دانشجویان و اساتید، این پویش به خوبی در دانشگاه برگزار شد.

این مقام مسئول، در ادامه افزود: با توجه به برگزاری مسابقه کتابخوانی ، تعداد ۹۷ نفر بالاترین امتیاز را کسب کرده و پس از قرعه کشی به ۸ نفر از شرکت کنندگان جوایز نفیسی اهدا شد.
وی افزود: در مراسم اختتامیه هفته کتاب در روز ۳۰ آبان با حضور ریاست ومسئولین دانشگاه برگزارشد، از کتابدار و کاربران برتر کتابخانه، برندگان مسابقه کتابخوانی، اهداکنندگان کتاب، مدرسان کارگاه و منتقدان کتاب با اهدای لوح تقدیر و هدایا ،تجلیل به عمل آمد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا