آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

۸ سال انتظار برای یک پل ۴۵۲ متری؛ تقاطع غیرهمسطح گیل لاهیجان؛ محل خواب مسافران!

پلدر حالی که ۸ سال از آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح گیل لاهیجان می‌گذرد، همچنان این پروژه به اتمام نرسیده و تنها این مسافران هستند که در تعطیلات از آن برای برای محل خوابشان بهره می‌برند!

این پروژه به طول ۴۵۲ متر و عرض مقطع ۲۳.۶۰ که حدود ۱۳ سال از طرح مطالعاتی و ۸ سال از آغاز عملیات اجرایی آن می گذرد، قرار بود تا پایان سال ۹۷ بهره برداری شود اما با انصراف پیمانکار نخست پروژه، در سال ۹۸ به پیمانکاری دیگر واگذار شد اما همچنان با وجود وعده‌های فراوان، در حالی که انتظار می‌رفت در هفته دولت شاهد افتتاح این پروژه باشیم، خبری از افتتاح نیست.

جالب توجه است که اسدالله عباسی استاندار گیلان در ۲۷ آذر ۱۴۰۱، با اشاره به پیشرفت «۹۰ درصدی» تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان گفته بود: توقف روند تکمیل این پروژه هیچ توجیهی ندارد و با توجه به جاذبه های گردشگری و حجم ورود و حضور مسافران منطقه از اهمیت اجرایی بالایی برخوردار است و با تخصیص اعتبارات از محل مصوبات سفر رئیس جمهوری به گیلان، باید تا «پایان سال» تکمیل شود.

پس از استاندار، این بار نوبت رسول فرخی میکال، نماینده لاهیجان در مجلس شورای اسلامی بود که ۵ ماه بعد و در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، باز هم از پیشرفت «۹۰ درصدی» این پروژه خبر داده و وعده دهد که با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی تا «شهریور ماه امسال» به اتمام می رسد.

با این حال شهریور هم از راه رسید و نه تنها وعده‌های جناب استاندار و آقای نماینده عملی نشد، بلکه با بی تدبیری و سوء مدیریت صورت گرفته، زیر این پل در تعطیلات روزهای اخیر، به محل خواب و استراحت مسافران تبدیل شد تا لاهیجان از یک شهر توریستی زیبا، به یک آشفته بازار بدل گردد.

باید منتظر ماند و دید که بالاخره چه زمانی این پیشرفت ۹۰ درصدی به ۱۰۰ درصد تبدیل می‌شود و شاهد کاهش بار ترافیکی لاهیجان خواهیم بود.

امید است با توجه به نزدیکی فصل انتخابات، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل برای ایجاد حداقل یک نکته مثبت در کارنامه ۴ ساله‌اش، توجه و تلاش بیشتری برای تکمیل این پروژه داشته باشد.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا