آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

ریاست شورای اسلامی شهر رشت: بودجه ۱۴۰۰ خواب را از چشم می‌رباید/ هیچ‌کس در جایی که تخصص دارد نیست

بودجه ۱۴۰۰به گزارش تدبیرشرق، در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر رشت، رییس شورای اسلامی شهر رشت ضمن آرزوی سلامتی برای تمام مسلمین و مردم ایران، برای اسماعیل حاجی پور عضو شورای اسلامی شهر رشت  آرزوی سلامتی کرد.

دکتر احمد رمضانپور با اشاره به انتخاب حامد عبدالهی دیگر عضو شورای شهر رشت به‌عنوان رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت ابراز داشت: خدمت در این سنگر نیز توفیقی است که یقینا اقای عبدالهی آن را مغتنم شمرده و امیدواریم با توجه به تجارب گذشته در شهرداری و ریاست شورای استان گیلان، ایشان بتوانند در این مجموعه نیز اقدامات مثمر ثمری را انجام دهد.
وی با تسلیت بمناسبت درگذشت حضرت آیت‌الله یزدی اظهار داشت: بنده از ایشان خاطراتی از قبل انقلاب دارم ایشان یکی از افراد برجسته ای بودند که در برابر رژیم شاه ایستادگی کرده و بارها در خلال مبارزات خود دستگیر و زندانی شدند و همواره در خفه قان و بایکوت آن روزها یکی از ناطقین بیانیه‌های امام (ره) در منبرها و در بین مردم بودند و بواسطه این مبارزات انقلابی جزو یاران صدیق و مورد حمایت امام راحل برشمرده میشدند.بنده درگذشت این عالم بزرگوار و مبارز را تسلیت عرض می‌نمایم.
ریاست شورای شهر رشت با گرامی داشت روز دانشجو، اظهار داشت: چند روز قبل از اینکه معاون  رئیس‌جمهور وقت آمریکا قصد ورود به کشور را داشت در دانشگاه تهران اعتراضاتی صورت پذیرفت که درنهایت نیروهای مسلح و گارد شاهنشاهی وارد محوطه دانشگاه شده و چند دانشجو از جمله احمد قندچی، مهدی شریعت رضوی و مصطفی بزرگ نیا را به شهادت و عده دیگری از دانشجویان را مجروح کردند و از آن زمان دانشگاه همواره ملجأ و مأمن جوانان و نماد استقلال طلبی مردم گردید.
وی افزود: در آن زمان مرحوم دکتر شریعتی و برخی دیگر از علما و عقلای انقلابی با سخنرانی‌های خود فرهنگ اسلامی را در محیط دانشگاه جایگزین فرهنگ مارکسیستی کردند که در این بین سمینارهای تخصصی با هدف روشنگری و تلاش‌های خاصه دکتر شریعتی که نسبت به سایر چهره های انقلابی به جریان دانشجویی نزدیکتر بود در این مسیر به جهت به ثمر نشاندن انقلاب بسیار تأثیرگذار بود.
دکتر رمضانپور همچنین با اشاره به تقدیم بودجه ۱۴۰۰ توسط دولت به مجلس، گفت: گاهی برخی تصمیمات غیرکارشناسی باعث میشود خواب از چشم ما ربوده شود این چه باوری است؟ این چه نگاهی است؟ چرا ما با مردم صادق نیستیم و واقعیت را نمی‌گوییم؟ بودجه کشور آبرو و ناموس کشور است. چگونه می‌آیید و آب به بودجه کشور می‌بندید؟ خطاب بنده به نمایندگان مجلس است و از آن‌ها می‌خواهم که نگذارند بودجه‌ای که هیچ اساسی ندارد تصویب شود. شما در سال ۹۹ بودجه‌ای ۵۷۰ هزارمیلیاردی بسته‌اید که هنوز ۵۰ درصد آن تحقق پیدا نکرده است، حال با این وضعیت تحریم‌ها و عدم امکان فروش حتی یک بشکه نفت از خرداد ۹۷ به بعد و وارد نشدن حتی یک دلار به خزانه کشور چگونه بودجه را با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت آن‌هم با بشکه‌ای ۴۰ دلاری در نظر گرفته‌اید؟ این یعنی بیش از ۴۰ درصد افزایش بودجه نسبت به سال گذشته، آن‌هم در شرایطی که برخی نهادهایی که هیچ ضرورتی ندارد برای آن‌ها هزینه شود بودجه در نظر گرفته می‌شود، اما یک‌پنجم آن مبالغ برای آموزش‌وپرورش در نظر گرفته نمی‌شود.
رئیس شورای شهر رشت تأکید کرد: مگر آقایان یادشان رفته است شهید رجایی در تلویزیون حاضر شد و گفت ناگزیر هستیم بنزین از یک تومان به سه تومان برسد، اما هیچ‌کس ناراحت نشد ولی شما می‌آیید و می‌گویید من هم صبح جمعه فهمیدم و خبر نداشتم! چرا با مردم صادق نیستیم؟ این ریشه در استعمار دارد که هیچ‌کس در جایگاه خودش نیست، تحصیلات ما با جایگاه‌های ما یکی نیست، وقتی می‌خواهند یک سیستم را از کار بیندازند افرادی را می‌گذارند که توانایی اداره و مدیریت امور را ندارند. چرا نباید این موضوعات بدیل شکل بیان شود؟ قانون اساسی ما می‌گوید اگر کاری قرار است در کشور انجام شود با اتکا به نظر مردم است و این از ابتدا یک اصل در انقلاب بوده که باید همواره در اولویت قرار گیرد.
رمضانپور با اشاره به مصوبه کاهش اختیارات شوراها، گفت: در دولت اصلاحات اصل مغفول مانده قانون اساسی در خصوص شوراها مورد توجه قرار گرفت و حالا پس از گذشت ۵ دوره متاسفانه به شوراها کمک نمی‌کنند. شورای شهر را تبدیل به شورای شهرداری کرده‌اند، حداقل اختیار شوراها را هم از شورا سلب کرده‌اند. اگر نمی‌خواهید مردم نقش داشته باشند این شوراها را جمع کنید چرا که به نظر می‌رسد این اقدامات به صورت هدفمند پیگیری می شود که این جای نگرانی است. ما برای این نظام خون داده‌ایم، مگر می‌شود فرزندی را پرورش دهید و شاهد پرپر شدنش باشید و هیچ نگویید؟ بنده در همین‌جا از نمایندگان مجلس می‌خواهم که با توجه به ایرادات مطرح‌شده موضوع را پیگیری کنند و تصمیمی در راستای منافع مردم و انقلاب اتخاذ کنند.
/رشت شورا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا