آخرین خبرهااستان هااسلایدراقتصادیخبر داغ

شرکت های تعاونی توسعه و عمران به سمت فرصت های جدید سرمایه گذاری در گیلان سوق داده شوند

سرمایه گذاری در گیلانمدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستان های استان را به سمت فرصت های جدید سرمایه گذاری باید سوق داد.

دکتر یونس رنجکش در نشست بررسی فرصت های سرمایه گذاری شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان رشت با مدیران اجرایی استان افزود: هریک از این شرکت ها با توجه به ماهیت مردمی و فرصت پشتیبانی های قانونی که دارند می توانند در صورت هدایت صحیح به سمت سرمایه گذاری های جدید زمینه های توسعه اقتصادی منطقه را فراهم آورند.
وی اظهار داشت : جلب مشارکت های مردمی و بهرمند از ظرفیت های موجود در بدنه اجتماعی به عنوان سرمایه های مهم توسعه از اهداف پشتیبانی دولت در شکل گیری این تعاونی ها است.
وی یاد دور شد: این تعاونی ها باید بتوانند از سرمایه های موجود در جامعه به سمت بهره وری و تولید ارزش افزوده و ثروت استفاده کنند.
به گفته وی ، زمینه های بسیار خوبی برای ورود شرکت های توسعه و عمران در شهرستان ها در زمینه سرمایه گذاری و هدایت سرمایه های مردمی در اختیار، وجود دارد که باید با نگاه خلاقانه و نوآوری در ایجاد فرصت های جدید انجام شود.
وی حضور این شرکت ها در ایجاد نهاد های پشتیبان برای ساماندهی شبکه های تولید و توزیع محصولات مختلف در بخش های کشاورزی، صنعتی و گردشگری ، صنایع چوب و سلولزی، صادرات محصولات تولیدی و یا مشارکت در پروژه های عمرانی، بازار بورس و سرمایه را به عنوان بخشی از زمینه های فعالیت با توجه به استعدادهای استان و شرایط فعلی اقتصادی برای ورود این شرکت ها عنوان کرد.
وی گفت : حضور در بازارهای جدید کسب و کارها و استفاده از فرصت هایی که هم اکنون در کشور ایجاد شده و پشت سر گذاشتن نگاههای سنتی به سرمایه گذاری می تواند دریچه های جدیدی را پیش پای متولیان و سیاستگذاران شرکت های تتعاونی توسعه و عمران بگشایند.
رنجکش اظهار داشت : موفقیت این شر‌کت ها در پیشبرد اهداف توسعه ای و عملیاتی کردن سرمایه های مردمی و افزایش ارزش افزوده از آنها نیازمند نگاه متفاوت و هوشمندانه در بهره مندی از فرصت ها ی سرمایه گذاری است.
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان افزود : از نظر قانونی و دستورالعمل ها ی دولت زمینه های حمایت از طرح های شرکت های تعاونی توسعه و عمران در شهرستان ها وجود دارد که در صورت ارائه آنها استانداری گیلان و فرمانداری ها می توانند حمایت ، راهنمایی و پشتیبانی های لازم را داشته باشند اما این پشتیبانی ها زمانی تحقق می یابد که شرکت ها با برخورداری از دانش روز ، تجربه و مهارت و بهره مندی از امکانات و منابع زمینه های جدیدی از سرمایه گذاری ها یا برنامه های توسعه ای شهرستان و استان را رقم بزنند .
در این جلسه که فرماندار رشت هم حضور داشت ،مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هم گزارشی از فعالیت و شکل گیری شرکت های تعاونی توسعه و عمران در ۸شهرستان استان ارائه و خواستار همکاری دستگاههای اجرایی در حمایت از طرح های پیشنهادی این شرکت ها شد.

سرمایه گذاری در گیلان

سرمایه گذاری در گیلان

/تدبیرشرق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا