آخرین خبرهااستان ها

بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان نشا شد

اراضی کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از نشاء کاری ۲۰ هزار و‌ ۳۶۳ هکتار از اراضی کشاورزی گیلان خبر داد.

به گزارش تدبیرشرق ,علی درجانی  با اشاره به اینکه تاکنون ۹ درصد اراضی کشاورزی گیلان نساء شده، اظهار کرد: گیلانیان ۲۰ هزار و ۳۶۳ هکتار از اراضی شالی‌کاری خود را نشاء کرده‌اند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت خزانه گیری برنج در گیلان افزود: ۲۲۸ هزار و ۷۷۰ هکتار معادل ۹۶ درصد از اراضی خزانه گیری برنج انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی کشاورزان در پی شیوع کرونا تأکید کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا توصیه‌هایی برای کشاورزان برنج‌کار به جهت فراهم کردن محیط امن کشت و کار پیشنهاد می‌شود که رعایت آن می‌تواند مؤثرترین راه جلوگیری از شیوع آن با توجه به نظرات متخصصین اهل‌فن باشد.

درجانی با اشاره به اهمیت کشت مکانیزه در اراضی شالی‌کاری از سوی کشاورزان افزود: توجه بیشتر به کشت مکانیزه برنج موجب کاهش هزینه تولید و عدم استفاده از کارگرهای نشاکار موجب افزایش ایمنی و سرعت در انجام کار و خروج هر چه سریع‌تر از مزرعه می‌شود.

وی با بیان اینکه عدم بکار گیری کارگران متفرقه و غیربومی نشاکار در امر کشت و کار برنج باید موردتوجه قرار بگیرد، تصریح کرد: کشاورزان با توجه به‌ضرورت عدم تبادل کارگر از استان‌ها یا حتی شهرستان‌ها و روستاهای هم‌جوار می‌توانند با اولویت قرار دادن کشت مکانیزه برای خود نسبت به احداث خزانه در چند نوبت طبق تقویم زراعی اعلام‌شده به جهاد کشاورزی شهرستان‌ها اقدام کنند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا