آخرین خبرهااسلایدرسیاسی

قیام ۵مردشورانشین دربرکناری نخستین شهرداربانوی شهرستان صومعه سرا/ازاهانت تاپرتاب وسیله درجلسه استیضاح

شورا

دی ماه سال نودوهفت،بارای اکثریت اعضا شورا فرح بخش بعنوان نخستین بانوی شهردار شهرستان صومعه سرا انتخاب شدتابااین انتخاب تیتریک اخبار رسانه ها شود

تولم شهر،یاهمان مرجغل یابازارجمعه گویی جمع اضداد است،ازطرفی سالهای سال محل فروش ودادوستد برنج و محصولات کشاورزی محلی درروز پنج شنبه هرهفته است وسیل خریداران این محصولات رابه سمت خود سوق می دهدوبااین وصف تاریخی باید پنج شنبه بازار نام می گرفت.اما جمعه بازارخطابش می کنندودرتقسیمات کشوری تولم شهر!

۵مردشورانشین پس از یک وسال و ۴ماه و تنها یکسال مانده به انتخابات شوراهای شهر اما بازتصمیم گرفتندتا افتخار عزل نخستین بانوی شهردار شهرستان صومعه سرا را به نام خود ثبت کنند.
۱۱سوال اعضا شورا ،که به گفته فرح بخش تمامی مصوبات خوداعضا رابرای اجرا داشته است‼️ودرپاسخ به سوالات وسیله واشیا به سمت شهردارپرتاب کردند….

تولَم‌شهر مرجَغل (مرجقل) یکی از شهرهای استان گیلان با جمعیت ۶٬۴۷۱ نفر در بخش تولمات شهرستان صومعه‌سرا قرار دارد.شهرداری این شهر در سال ۱۳۷۲ تأسیس شده‌است.و بزرگترین بازار هفتگی ایران ( که پنج شنبه ها در سطح شهر دایرمیگردد) معروف است.

درهمین زمینه جارستان با زینب فرحبخش شهردار تولم شهر(مرجغل)یاهمان جمعه بازار به گفتگوپرداخته است تاازچرایی استیضاح وبرکناری خود سخن بگوید

زینب فرح بخش شهردار که ازسالهای ۸۲تا۹۷ منتخب مردم درشورای شهربود، در پاسخ به این سوال که انگیزه و علت استعفای شما از شورای شهر و حضور به عنوان شهردار به عنوان اولین بانوی مسئول در شهرستان صومعه سرا بعد از انقلاب چه بود، گفت :
بنده کاندیدای پست شهرداری نبودم و در جلسه‌ای که در آن زمان برگزار شد ۵ رای داده شد، تا بنده به عنوان شهردار مشغول شوم. وی اظهار کرد که بنده حتی دوبار صورت جلسه را پاره کردم اما در دفعه سوم با توجه به مشورتی که انجام شد گفتم شاید بتوانم در این عرصه به مردم خدمت کنم و هم اینکه تجربه ای برای بنده شود تا علاوه بر فعالیت در کار نظارتی، در کار اجرایی نیز مشغول شوم و خود را محک بزنم.

وی بیان کرد نیت من خیر بود و با توجه به شرایط بد و سخت اقتصادی که در سال گذشته داشتیم و تاکنون نیز شرایط ادامه دارد تمام تلاش خودم را انجام دادم و توانستم شهرداری را در زمینه حقوق و مزایا پایدار نگه دارم. من تمام تلاش خود را انجام داده‌ام اما نمی‌دانم که چه نمره ای از طرف مسئولین و مردم در این زمینه کسب کرده ام.

فرح بخش در ادامه ی مصاحبه درپاسخ به این سوال که، در این فرایند چه اتفاقاتی افتاده که تصمیم به استیضاح و در نهایت عزل شما گرفته شد گفت:
متاسفانه از ماه اولی که به شهرداری به عنوان شهردار ورود کردم، یک عضو شورای شهر که تمامی شهرداران را به چالش میکشید و خود ایشان اولین نفری بود که به بنده نیز رای دادند، بنده را نیز از این قضیه مستثنی نکردند و توسط ایشان به چالش کشیده شدم.

وی در ادامه اظهار کرد: بنده ۵یا ۶ بار استیضاح شد ه ام که هر بار رای نیاورده است، ولی در مرحله ی آخری که بنده را استیضاح کردند حدود ۱۱ سوال مطرح کردند که من نیز دیروز همه ی سوالات را پاسخ دادم که متاسفانه اصلا به پاسخ سوالهای بنده گوش نمی کردند و تصمیم خود را از قبل در این زمینه گرفته بودند.

زینب فرح بخش در مورد اینکه چه سوالاتی مطرح شد نیز عنوان کرد:

سوالات تماما سوالات تکراری ۵ بار گذشته بود در مورد بدهی شهرداری از قبل از ورود بنده تاکنون، مغازه های خالی و بلاتکلیف در ۶ سال گذشته که در زمان حضور بنده عنوان کردند که باید به مزایده گذاشته میشد، مسئله سد معبر، هزینه بازنشستگان که از سال ۹۵ به کانون بازنشستگان پرداخت نشده و اینکه ماده ۱۷ در کجا هزینه شده که تمام هزینه ها با مصوبات خود شورا انجام شده بود که مانند دفعات قبلی پاسخ داده شد و فقط یک بند در مورد فروش مینی لودر ها اضافه شده بود که در این مورد نیز بنده با مجوز خود شورا این کار را انجام داده بودم. ولی متاسفانه بعد از ۲ ساعت به بنده اعلام کردند که رای عزل شما داده شده که بعد از سوال در مورد علت آن هر یک از اعضا و عنوان کردند که چون فلانی رای داده من نیز این رای را داده ام و در واقع به صورت حمایتی این کار را انجام دادند و پاسخ قانع کننده ای به بنده داده نشد.

فرح بخش علت اصلی عزل خود را به این صورت عنوان کرد؛

که این افراد بیشتر به جبهه سیاسی من توجه می‌کردند و می‌گفتند که باید مشخص کنید که اگر شما در شورا یا در پست شهرداری بمانید از ما حمایت می‌کنید یا نه؟ که متاسفانه این اعتماد را به من نداشتند که این حمایت از طرف بنده انجام می‌شود در حالی که بنده گفته بودم که حمایت های لازم انجام می پذیرد تا با ابقای این افراد در پست خود من نیز بتوانم تایم وزارت کشور ی خود را پر کنم تا حداقل استخدام شوم اما متاسفانه عضوی که مخالف بنده بودند با نفوذ بیشتر توانست نظر مابقی افراد را نیز عوض کند.

فرح بخش با ابراز ناراحتی در مورد رفتارهای صورت گرفته در جلسه پایانی گفت: در این جلسه به سمت بنده وسیله پرتاب کردند و حتی توهین نمودند و من تمام تلاش خود را انجام دادم که سکوت کنم اما متاسفانه در جایی مجبور به پاسخ شدم که مابقی اعضا نظرشان این بود که باز هم باید سکوت می‌کردم، که البته این امکان با جو به وجود آمده برای من وجود نداشت.

فرحبخش در ادامه حمایت سیستم دولتی از خود را عنوان کرد و در بیان گوشه ای از فعالیت های خود در ادامه اینچنین اطهار داشت:

در جلسه ای که با آقای نوبخت داشتم و با کمک وزارت کشور، استانداری و نماینده شهرستان توانستم حقوق پرسنل را در ۲۸ اسفند با توجه به شرایط تعطیلی بازارها و ساخت و سازها پرداخت کنم. وی گفت: کلا سیستم دولتی کشور حامی من بوده است، استانداری، فرمانداری، سازمان همیاری و دفتر ریاست جمهوری حمایت های لازم را انجام دادند تا بودجه مدنظرتحقق پیدا کرد.

شهردار اسبق مرجقل در صحبتهای خود با اشاره به پیام استانداری گفت: این پیام که《 با وجود مشکلات که مشخص هم هستند توانسته‌اند حقوق پرسنل را پرداخت کنند 》 به نوعی تشویق برای بنده محسوب میشد، ولی متاسفانه به جای خسته نباشید و خدا قوت گفتن با نهایت بی احترامی بنده عزل کردند و به بنده نداشتن مدیریت مناسب را نسبت دادند.

وی همچنین در مورد مشکلاتی که در زمان حضورش در شهرداری، به وجود آمده بود گفت:

در زمان شهرداری بنده سیل، طوفان، برف و بسته شدن شرکت آسفالت و غیره وجود داشت که توانستم با تمام این مشکلات وظایف خود را انجام دهم اما باز هم متاسفانه بنده را عزل کردند. که حتی عزلشان نیز غیرقانونی بوده و فقط با یک بار سوال پرسیدن انجام شده است. فرح بخش عنوان کرد: در دور قبل که بنده را استیضاح کرده بودند مردم استشهادی را جمع آوری کردند و حمایت و رضایت خود را از کارهای انجام شده در شهرداری بیان کردند و برای نهادهای مربوطه فرستادند. بنده بعد۱۶ سال تلاش صادقانه خانه نشین شده ام برداشت بنده این است که تصمیم بر این بود که من از صحنه سیاست حذف شوم و حضور بنده تا این لحظه نیز بخاطر حمایت مردم از من بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا استیضاح و عزل شما می تواند به این علت باشد که با سکانداری شهرداری، توسط یک خانم مخالفت های وجود داشت این چنین پاسخ داد:شاید برای همه ی آنها به خصوص آن یک عضو، هضم این سکانداری سخت بود به خصوص که در زمان انتخابات نیز بنده و آن فرد خاص در شورای شهر، در جبهه مخالف هم بودیم که خوشبختانه با پیروزی منتخب مورد نظر ما در مجلس شورای اسلامی ،پایان یافت.

وی در در ادامه مردم را مخاطب خود قرار داد و گفت: من هیچ نوع خیانتی به مردم انجام نداده ام و ذره ای در مورد حسابهای شهرداری در زمان تصدی بنده شک و شبهه ای وجود نداشته و تقاضا دارم که حسابرس یا حسابرسانی برای رسیدگی به پرونده ی مالی شهرداری در نظر گرفته شود و اینکه شرایط موجود و کرونا باعث شده است تا نتوانم از مردم دعوت به عمل بیاورم تا در مسجد شهر حاضر شوند تا توضیحات خود را خدمتشان ارائه دهم.
فرح بخش در پایان گفت: اعتماد من به نوعی اعتماد اشتباه بود. اغلب مردم شهر به بنده گفته بودند که در این زمینه ورود نکنم و به عنوان شورا به فعالیت خود ادامه دهم، ولی متاسفانه مشورت اشتباه و میل به خدمت رسانی در زمینه اجرایی مسیر فعالیت بنده را به این سمت و سو کشاند.

/جارستان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا