آخرین خبرهااستان ها

شهردار رشت: برند شهر خلاق خوراک شناسی برای رشت باید به تولید ثروت منجر شود

شهر خلاق خوراک شناسی

نشست تخصصی ترویجی سازمانهای غیردولتی گردشگری پایدار شهرهای خلاق با حضور میهمانان این نشست همراه با شهردار رشت و محمدحسن عاقل منش همراه شد.

به گزارش تدبیرشرق، دکتر ناصر حاج محمدی در برنامه افتتاحیه این نشست در رستوران یوسفی با اشاره به اینکه شهر رشت هنوز نتوانسته است از این برند ارزشمند و فرصت و امکان آن، به خوبی بهره ببرد، به مقایسه شهر خلاق خوراک شناسی رشت و یوانگجوی چین پرداخت و گفت: آنها تنها از یک محصول غذایی خود میلیاردها دلار صادرات داشته اند.

شهردار رشت افزود: ما زمانی در اهداف شهر خلاق خوراک موفق هستیم که این برند برای شهر رشت و شهروندان آن تولید ثروت کند.

وی بر توسعه صنایع غذایی به ویژه خوراکی های بومی و محلی نیز در راستای تحقق اهداف و برنامه های شهر خلاق خوراک شناسی تاکید کرد.

محمدحسن عاقل منش عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به اهمیت عنوان شهر خلاق خوراک شناسی برای شهر رشت به عنوان یک فرصت و امکان در جذب گردشگر، گفت: باید از این امکان بهره لازم و کافی را ببریم.

وی افزود: تنوع غذایی رشت به گونه ای است که می تواند زمینه های جذب گردشگر و جلب توجه دیگران را به شهرمان فراهم آورد.

عاقل منش تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم تا این عنوان دستاوردهای مثبت از نظر اقتصادی، کارآفرینی و اشتغالزایی برای شهروندان رشت داشته باشد.

شایان ذکر است در این برنامه علیرضا قانع مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق خوراک شناسی رشت به میهمانان و شرکت کنندگان در این برنامه تخصصی خوش آمد گفت و اظهار امیدواری کرد برگزاری چنین نشستهای تخصصی بتواند در راستای تحقق اهداف و برنامه های شهر خلاق خوراک برای بهبود اقتصاد شهر و معیشت شهروندان موثر و مفید باشد.

گفتنی است نشست تخصصی سازمانهای غیردولتی و گردشگری پایدار شهرهای خلاق با حضور مدیران ارشد یونسکو، دکتر تاجیک معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اعضای تشکلهای غیردولتی گردشگری کشور از عصر روز چهارشنبه سیزدهم آذر ماه امسال آغاز شد و با برگزاری سلسله کارگاه ها، سخنرانی ها و اهدای جایزه ملی کار داوطلبانه در بخش گردشگری (برای اولین بار) و امضای تفاهمنامه نمایندگان سازمانهای مردم نهاد چهار شهر خلاق ایران(برای اولین بار در کل شبکه شهرهای خلاق یونسکو) دنبال می شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا