آخرین خبرهابین الملل

اقدام متقابل چین؛ اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر ۶۵۹ محصول آمریکایی

چین از تصمیم خود برای اعمال تعرفه اضافه ۲۵ درصدی بر ۶۵۹ محصول آمریکایی با ارزش ۵۰ میلیارد دلار و در واکنش به تعرفه‌های جدید آمریکا بر واردات محصولات چینی خبر داد.

به گزارش تدبیرشرق، چین از تصمیم خود برای اعمال تعرفه اضافه ۲۵ درصدی بر ۶۵۹ محصول آمریکایی با ارزش ۵۰ میلیارد دلار و در واکنش به تعرفه‌های جدید آمریکا بر واردات محصولات چینی خبر داد.

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که تعرفه ۳۴ میلیارد دلاری بر واردات از آمریکا شامل محصولات کشاورزی نظیر سویا که از ۶ جولای اعمال خواهد شد و تعرفه ۱۶ میلیارد دلاری دیگر نیز بر نفت خام، گاز طبیعی، زغال سنگ و برخی محصولات پالایشگاهی نیز متعاقبا اعلام می‌شود.

چین در ماه آوریل نیز اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر ۱۰۶ محصول آمریکایی را اعلام کرد. اگر چه لیست جدید اعلام شده از سوی چین بلندتر است، اما مجموع ارزش آن همچنان بدون تغییر بوده و ۵۰ میلیارد دلار باقی مانده و شامل هواپیما نمی‌شود که در لیست ماه آوریل آورده شده بود.

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد: آمریکا مخالفت جدی چین را نادیده گرفته و همچنان بر بکارگیری رفتار‌هایی که مخالف قوانین سازمان تجارت جهانی است اصرار دارد. این نقض حقوق مشروع و منافع چین بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی بوده و تهدیدی برای امنیت و منافع اقتصادی چین به شمار می‌آید.

دولت آمریکا روز جمعه تعرفه ۲۵ درصدی را برای واردات کالا‌های چینی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار اعلام کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ضمن متهم کرد چین به سرقت حق مالکیت معنوی، تعرفه ۲۵ درصدی برای واردات کالا‌های چینی اعلام کرده است. ارزش واردات کالا‌های چینی معادل ۵۰ میلیارد دلار است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که در صورت مقابله به مثل چین، آمریکا تعرفه‌های بیشتری را وضع خواهد کرد.

تعرفه جدید آمریکا علیه کالا‌های چینی شامل ۸۰۰ کالا خواهد بود. ترامپ پیش از این قصد داشت تعرفه ۵۰ میلیارد دلاری را علیه واردات ۱۳۰۰ نوع کالای چینی اعمال کند.

/تسنیم

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا