آخرین خبرها

ترامپ و کیم به کشورهای یکدیگر عزیمت می کنند

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایرنا، خبرگزاری کشور کره شمالی اعلام نمود انجام این عزیمت متقابل قسمتی از توافقات دو کشور بعد از برپایی اجلاس سران در سنگاپور در روز سه شنبه هست.
کشور کره شمالی خاطر نشان کرده هست که ‘کیم جونگ اون’ رهبر این کشور موافقت کرده هست به آمریکا عزیمت کند و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هم در زمان مشخص و مناسب به کشور کره شمالی عزیمت خواهد کرد.
از طرف دیگر خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش داد که ‘مایک پمپئو’ وزیر خارجه آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی وارد سئول می گردد او قرار هست در مورد مضامین اجلاس سران آمریکا و کشور کره شمالی با ‘مون جائه این’ رییس جمهور کره جنوبی اظهار کرد و گو کند.

زیادی باور دارند که چین بزرگترین میانجیگر برای حل مسئله شبه جزیره کره هست و با برپایی اجلاس سران نقش این کشور معروف تر شده هست و برقرار کردن رژیم دایمی صلح به تصمیم های چین نیز بستگی دارد.
با این وجود خبرگزاری یونهاپ تصریح کرده هست زیادی از ناظران و تحلیلگران هنوز اطلاعات دقیقی درمورد پیشبرد روال خلع جنگ افزار اتمی شبه جزیره کره ندارند.

کشور کره شمالی امروز تصریح نمود با آمریکا توافق کرده هست که کارهای گام به گام و همزمان باشد تا صلح و خلع جنگ افزار توامان پژوهشگر گردد.
سران آمریکا و کشور کره شمالی روز یکشنبه وارد سنگاپور گردیدند و بعد از دیدارهای به صورت مجزا و تشریفاتی با نخست وزیر سنگاپور به عنوان میزبان رویدادی که ترامپ حساب مخصوص روی آن باز کرده و انتظارهای بسیاری از آن برای حاصل شدن یک توافق خوب دارد، دیروز با یکدیگر مذاکره مستقیم کردند.

اما این سؤال مطرح هست که چه طور میتوان به کسی که به زیرپا گذاشته توافقات بزرگ جهانی شهره شده هست، برای محافظت توافقات جدید اعتماد کرد؟ به فرض این که دیدارامروز ترامپ با کیم، به یک توافق منتج گردد، چه تضمینی وجود دارد مستاجر کاخ سفید دیگربار زیر توافق نزند و دیگربار مایه شرمندگی مردم کشورش و دردسر جامعه بین الملل نشود.
آساق**۲۳۱**۱۹۰۴**

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا