آخرین خبرها

افزایش تعرفه فلزات کانون اظهار کرد وگوی «می» و «ترامپ»

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایرنا به نقل از دفتر نخست وزیری انگلستان، «ترزا می» علاوه بر این یاد آور شد که تصمیم آمریکا به صورت بالقوه بر بازار کار صنعت های فولاد این کشور تاثیر منفی خواهد گذاشتند و بر این اساس دو طرف توافق نمودند که در حاشیه نشست گروه جی ۷ با یکدیگر در این باره اظهار کرد وگو کنند.
دولت آمریکا از جمعه گذشته تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد را افزایش داده و به ترتیب به ۱۰ و ۲۵ درصد رساند. این امر با مخالفت وسیع کشورهای صادرکننده من جمله انگلستان، کانادا، مکزیک و کشورهای عضو اتحادیه اروپا مواجه شد به طوریکه بعضی از آنان از اجرای طرح های مبارزه جویانه خبر داده اند.
««می» جمعه گذشته با صادر کردن اطلاعیه ای تصمیم کاخ سفید را اقدامی 'غیرمنطقی' خوانده و بیان کرد که صنعت های فولاد و آلومینیوم انگلستان برای این کشور حائز ارزش هست.
لیام فاکس وزیر تجارت بین الملل انگلستان نیز امروز طی اظهاراتی در مجلس عوام یاد آور شد که این کشور به مراقبت از صنعت های فولاد خود دارای تعهد هست و دراین ارتباط به رایزنی های خود با آمریکا برای دریافت معافیت از تعرفه های غیر منطقی بر علیه اروپا ادامه می دهد.
نخست وزیر انگلستان علاوه بر این در اظهار کرد وگو با دونالد ترامپ در مورد کشور کره شمالی و نشست آتی وی با کیم جونگ اون رهبر این کشور اظهار کرد وگو کرد. « «می» تذکر داد که واشنگتن در این ارتباط از پشتیبانی کامل لندن بهره مند هست. در این باره قرار شد که آنان در حاشیه نشست گروه جی ۷ با یکدیگر اظهار کرد وگو کنند.
دو طرف علاوه بر این در مورد ارزش ثبات بازار نفت اظهار کرد وگو کرده و نخست وزیر انگلستان به مکالمه تلفنی خود با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی روز شنبه گذشته اشاره نمود که در آن طرفین در این ارتباط رایزنی کردند.
در مورد یمن، نخست وزیر انگلستان و ریاست جمهوری آمریکا در مورد لزوم راهکار سیاسی برای انتهاء دادن به بحران انسانی در یمن توافق کرده و پرهیز از هر اقدامی که منتج به تشدید وضعیت گردد را مورد اشاره قرار دادند.
اروپام **هـ ن **۳۴۰۴

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا