آخرین خبرها

دیدار مدیرعامل و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات با نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی

دیدار مدیرعامل و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات با نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، در این دیدار که فرماندار شهرستان پلدختر نیز حضور داشت، امین ساکی مدیرعامل خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان لرستان، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات غلامرضا محمودی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهت برگزاری این نشست، از نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی خواست تا به منظور رفع مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، مقدمات دیدار مشترک اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون مطبوعاتی این وزارتخانه را فراهم آورد.

دیدار خانه مطبوعات لرستان با نماینده پلدختر
بودجه تخصیصی به خانه مطبوعات لرستان کافی نیست

وی، افزود: تخصیص اعتبارات به خانه‌های مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور محدود است، لذا با در نظر گرفتن تعدد خانه‌های مطبوعات سراسر کشور، میزان اعتبار تخصیصی به لرستان رقم قابل توجهی نیست که در این راستا لازم است مجمع نمایندگان استان به موضوع ورود کرده و به عنوان بازوی توانای مردم و اصحاب رسانه، جهت جذب اعتبارات بیشتر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیات مدیره خانه مطبوعات لرستان را یاری کنند.

ساکی، تصریح کرد: هیات مدیره خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان برآمده از آرای حداکثری اصحاب رسانه استان است و وظیفه دارد تا از همه ظرفیت‌های موجود در جهت رفع مشکلات صنفی، حقوقی، معیشتی و حرفه‌ای خبرنگاران استفاده کند. لذا همراهی نماینده مردم پلدختر و معمولان و سایر اعضای مجمع نمایندگان استان در این مسیر، تاثیر بسزایی دارد، چراکه توسعه همه‌جانبه استان لرستان، بدون حضور قدرتمند رسانه‌ها محقق نخواهد شد. در این خصوص، مطالبات اهالی رسانه به صورت مکتوب جمع‌آوری و دسته‌بندی شده که تحقق جمیع آنها، نگاه ویژه استاندار لرستان، مجمع نمایندگان، مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیران و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را می‌طلبد.
مدیران شهرستان پلدختر با اصحاب رسانه تعامل بیشتری داشته باشند

در ادامه این دیدار، سید احمد موسوی رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات لرستان نیز در سخنانی، از سید حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان خواست تا در ایجاد تعامل بیشتر میان مدیران دستگاه‌های اجرایی و خبرنگاران شهرستان پلدختر، نقش محوری داشته باشند.

خانه مطبوعات

وی، افزود: خبرنگاران پلدختر اخبار لحظه به لحظه شهرستان را با دلسوزی هرچه تمام مخابره می‌کنند تا جایی که می‌توان از آنان به خاطر این سرعت عمل تقدیر و تشکر کرد، لذا شایسته نیست که زحمات و خدمات این عزیزان از سوی دستگاه‌های اجرایی شهرستان نادیده گرفته شود.

در ادامه این دیدار، آفرین پنهانی نایب رئیس، حمید مریدی و حسینعلی حسینی عضو هیات مدیره و علی حسینی و فاطمه نعمت‌پور بازرسین خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان نیز در سخنانی جداگانه، بر رفع مشکلات معیشتی خبرنگاران، توزیع عادلانه آگهی‌های دولتی و حمایت همه‌جانبه از اصحاب رسانه استان تاکید کردند.

سید حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار، ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات لرستان در شهرستان پلدختر، گفت: اینکه سفرهای شهرستانی هیات مدیره خانه مطبوعات استان از پلدختر آغاز شده، جای تقدیر دارد، لذا به نمایندگی از مردم شریف پلدختر و معمولان از حضور شما تشکر می‌کنم.

سید حمیدرضا کاظمی
با وزارت ارشاد مکاتبه کنید، پیگیری می‌کنم

کاظمی، افزود: بنده به عنوان عضو مجمع نمایندگان استان تا آنجا که بتوانم از حقوق اصحاب رسانه دفاع خواهم کرد لذا از مدیرعامل خانه مطبوعات می‌خواهم تا مکاتبات لازم با وزیر و معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را انجام داده تا به قید فوریت، پیگیری موضوع در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بی‌شک توسعه پایدار کشور بدون حضور رسانه‌ها محقق نخواهد شد، از طرفی رسانه‌های ضد انقلاب نیز با صرف هزینه‌های بسیار در صدد ضربه زدن به داشته‌های جمهوری اسلامی ایران است، پس باید با برنامه‌ریزی دقیق و حمایت از رسانه‌نگاران واقعی، زمینه توسعه بیش‌ازپیش ایران اسلامی را فراهم آورد.
از رسانه‌های پلدختر حمایت می‌شود اما کافی نیست

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: حمایت از رسانه‌های بومی وظیفه ما و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان است، لذا در جهت تقویت این مهم، اقدامات خوبی صورت گرفته اما کافی نیست. لذا از فرماندار محترم و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان پلدختر می‌خواهم که در خصوص حمایت از خبرنگاران و تقویت رسانه‌های شهرستان، اقدامات لازم را به‌عمل آورند.

سید حمیدرضا کاظمی، تصریح کرد: رایزنی با مدیران بخش خصوصی نیز یکی از راهکارهای مهم در تقویت رسانه‌های استان است که انشاالله به محض عزیمت به تهران پیگیری خواهد شد.
باید نقش رسانه‌ها در مسیر توسعه لرستان دیده شود

وی، گفت: در این دوره، خوشبختانه همدلی میان رئیس و اعضای مجمع نمایندگان استان، نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد و استاندار محترم به گونه‌ای است که در مسیر توسعه لرستان همه پای کار هستند و بر سر مسائل کلان هم عقیده‌اند. لذا فرصت مغتنمی است تا نقش رسانه‌ها در توسعه استان به طور ویژه دیده شود و مشکلات این آگاهی‌بخشان به جامعه در حد امکان مرتفع گردد.
رسانه‌های لرستان در عرصه‌های مختلف نقش آفرین بوده‌اند

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی، افزود: رسانه‌های استان در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرین بوده‌ و به لطف خداوند متعال همواره در جامعه به خوبی ایفای نقش کرده‌اند، این در حالی است که باید بیان واقعیت و ارائه نقد منصفانه را همچون گذشته سرلوحه کار حرفه‌ای خود قرار دهند.

کاظمی، گفت: امیدوارم پنجمین خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان در عمل به وظایف قانونی خود موفق باشد و اهالی رسانه بدانند که این سرباز نظام و رهبری با همه توان، پشتیبان اصحاب رسانه خواهد بود.

گفتنی است پیش از این دیدار، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان لرستان، در جلسه شورای اداری شهرستان پلدختر نیز حاضر شدند.

۴۶

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا