آخرین خبرهااستان ها

چرا باید به ادعای مدیرکل بهزیستی گیلان مبنی بر برخورد با متخلفین شک کرد؟!

با این فرض باید گفت اگر در همان زمان با خاطیان برخورد لازم شده است پس چرا بعد از یک سال از این موضوع و همزمان با انتشار این خبر در رسانه ها، این مرکز پلمپ شده است؟! اگر خبر پلمپ این مرکز در روزهای اخیر صحت داشته باشد، باید اساساً به ادعای سازمان بهزیستی در خصوص برخورد با عوامل خاطی این مرکز در همان زمان کشف تخلف هم به دیده شک نگریست چرا که مشخص است بخشی از برخورد با خاطیان که شامل پلمپ این مرکز هم می شود، پس از رسانه ای شدن این اتفاق وحشتناک، به وقوع پیوسته است.

به گزارش تدبیرشرق، امروز برخی رسانه ها خبر از تعطیلی موقت مرکز نگهداری کودکان اتیسم زیر چهارده سال گیلان دادند. همان مرکزی که انتشار فیلم شکنجه کودکانش توسط برخی از کارکنان آن، خشم بسیاری از کاربران فضای مجازی را برانگیخت. خبری که اگر صحت داشته باشد باید گفت انتشار خبر شکنجه کودکان زیر ۱۴ساله اتیسم در شهرستان رشت در مکانی تحت عنوان سرای مهربانی در خزرآنلاین و انتقاد از پاسخ مدیرکل سابق و معاون فعلی سازمان بهزیستی کشور که انتشار فیلم شکنجه این کودکان را به عناد رسانه های خارجی از نظام جمهوری اسلامی نسبت داده بود، سرانجام منجر به تعطیلی موقت این مرکز شده است.

اگرچه معاون فعلی سازمان بهزیستی کشور عدم انتشار این فیلم را جلوگیری از تشویش اذهان عمومی می خواند و می گوید با خاطیان این حادثه که مربوط به سال گذشته است، در همان زمان برخورد شده اما مشخص نیست چرا حالا خبر از بسته شدن این مرکز در رسانه ها منتشر می شود؟! به عبارت دیگر باید پرسید آیا این مرکز تا پیش از رسانه ای شدن این موضوع و انتشار فیلم شکنجه کودکان در فضای مجازی همچنان باز و فعال بوده است؟!

البته مدیرکل بهزیستی گیلان هم با تکرار همین ادعا که این اتفاق مربوط به یک سال پیش است، خبر از برخورد با متخلفان می دهد و می گوید: سال گذشته، مدیر مرکز سرای مهربانی رشت مورد توبیخ قرار گرفت و به او ابلاغ کردیم که نسبت به اخراج ۲ نفر از عوامل خاطی این مرکز اقدام شود.

با این فرض باید گفت اگر در همان زمان با خاطیان برخورد لازم شده است پس چرا بعد از یک سال از این موضوع و همزمان با انتشار این خبر در رسانه ها، این مرکز پلمپ شده است؟! اگر خبر پلمپ این مرکز در روزهای اخیر صحت داشته ، صحت داشته باشد، باید اساساً به ادعای سازمان بهزیستی در خصوص برخورد با عوامل خاطی این مرکز در همان زمان کشف تخلف هم به دیده شک نگرید چرا که مشخص است بخشی از برخورد با خاطیان که شامل پلمپ این مرکز هم می شود، پس از رسانه ای شدن این اتفاق وحشتناک، به وقوع پیوسته است.

بی شک مدیرکل بهزیستی گیلان می بایست در این خصوص اقدام به ارائه اطلاعات دقیق نماید و شفاف بیان کند چه برخوردی با عوامل متخلف این مرکز صورت پذیرفته است. همچنین خطاب به معاون توانبخشی بهزیستی کشور که خود روزگاری بر کرسی مدیریت بهزیستی گیلان تکیه زده بود هم باید گفت:بروز چنین تجربیات دردناکی در برخی کشورها بعضا منجر به اسنعفا یا برکناری بلندمرتبه ترین مسئول و مدیر خواهد شد. در ایران اما درخواست برکناری یا بازخواست رییس سازمان بهزیستی کشور که با مشقت فراوان توانسته کرسی خدمت به مردم!! را به دست آورد مطمئنا درخواست نا به جایی خواهد بود اما ای کاش ایشان یا معاونشان حداقل به این سوال پاسخ می دادند که آیا این مداخلات قانونی و برخورد با تخلفات شامل حال مدیرکل فعلی بهزیستی گیلان هم شده است یا خیر؟

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا