آخرین خبرها

توقیف 150 اصله چوب آلات جنگلی قاچاق در آستارا

سرخوش کرم زاده روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: این چوب آلات از نوع درختان افرا، راش، توسکا و ممرز بود که توسط پاسگاه کنترل چوب آلات منابع طبیعی در محور مواصلاتی آستارا – اردبیل کشف و ضبط شده است.
وی ارزش اقتصادی چوب آلات را 60 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در این رابطه دو متخلف شناسایی شد و پیگیری برای دستگیری آنها ادامه دارد.
وسعت اراضی ملی آستارا 40 هزار هکتار است و 32 هزار هکتار آن را گونه های جنگلی بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون در بر می گیرد.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا، سرهنگ رسول عزیزی فرمانده نیروی انتظامی آستارا از کشف و ضبط 15 هزار نخ سیگار قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: سیگارها توسط ماموران پلیس آگاهی از یک خودرو ، کشف و قاچاقچی آن دستگیر و به مقام قضایی معرفی شد.
گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا حاکیست که چهار خانواده نیازمند در روستاهای این شهرستان از واحدهای مسکونی ساخته شده توسط سپاه بهره مند شدند.
ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی غروب پنجشنبه در آئین افتتاح همزمان چهار واحد مسکن محرومان در روستای کانرود این شهرستان گفت: رسیدگی به محرومان جامعه مورد تاکید امام (ره) بود و اندیشه او باید الگوی مسئولان و خادمان نظام باشد.
وی افزود: روستاهای محروم زیادی در آستارا وجود دارد و باید به آنها خدمات‌رسانی شود و اقدامات سپاه پاسداران برای رفع محرومیت قابل تقدیر است.
فرمانده سپاه ناحیه آستارا نیز در این آئین گفت: ساخت 20 واحد مسکن محرومان توسط سپاه از سال گذشته آغاز شد و امروز با افتتاح چهار واحد در روستاهای کشفی، کانرود، دربند و بیجاربین، مرحله نخست آن به پایان رسید.
سرهنگ جهانبخش آرمان افزود: برای ساخت هر واحد با 50 متر مربع مساحت، 300 میلیون ریال هزینه و ظرف چهار ماه تکمیل شد.
وی اظهار کرد: در سال جدید ساخت و تعمیر 40 واحد مسکونی در دستور کار سپاه پاسداران آستارا قرار دارد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در استان گیلان قرار دارد و پنج هزار و 330 نفر در قالب دو هزار و 911 خانوار آن، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124 /2007

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا