آخرین خبرها

سهمیه ورود خبرنگاران به محدوده طرح ترافیک روزانه می شود / ادارات دولتی از سال آینده سهمیه کمتری خواهند داشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید محمد علی افشانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل وزارت کشور با بیان این مطلب ادامه داد: در محدوده طرح زوج و فرد هیچ تغییری حاصل نمی شود اما درباره مقررات جدید ورود به طرح ترافیک جلسات متعددی برگزار شده که در این جلسات فرمانده پلیس تهران، معاونت حمل و نقل شهرداری و استاندار تهران حضور داشتند.
وی ادامه داد: در سال آینده هیچ گونه افزایش قیمتی برای ورود به طرح ترافیک وجود ندارد و اگر شهروندان رعایت کنند، قیمت ها به شدت کاهش خواهد یافت یعنی برای متقاضیان هزینه کمتری اعمال خواهد شد.
افشانی تاکید کرد: در سال آینده مساعدتی که تا به حال در خصوص ادارات برای ورود خودروهای دولتی به محدوده طرح ترافیک بوده ، کم و یا حذف می شود که این به نفع مردم است و دستگاه ها و ادارات دولتی از سال آینده سهمیه کمتری خواهند داشت.
وی تصریح کرد: البته باید این تصمیم در شورای شهر به تصویب برسد تا جنبه قانونی پیدا کند.
افشانی گفت: سهم خبرنگاران در ورود به محدوده طرح ترافیک در سال آینده محفوظ است ولی روزانه می شود و در مجموع این تصمیم به نفع مردم است یعنی کسی که خارج از ساعت اوج ترافیک و در زمان تعطیلی وارد طرح می شود باید هزینه کمتری را پرداخت کند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا پلیس راهنمایی و رانندگی با مصوبه شورای عالی ترافیک موافقت کرده یا نه گفت: در هر حالت باید نظر پلیس تامین شود و مقرر شد دوربین های جدیدی را شهرداری در محدوده ترافیک نصب کنند که بتوانند ورود و خروج خودروها را به خوبی پایش کنند.
معاون وزیر کشور وجود تفاوت فاحش میان هزینه طرح ترافیک در سال جاری و سال آینده را رد کرد و گفت: این تصمیم به نفع مردم خواهد بود.
وی در بخشی دیگراز سخنانش به تشریح دستور کار امروز شورای عالی ترافیک پرداخت و ادامه داد: در این جلسه طرح جامع حمل و نقل اسلام شهر مطرح شد و با توجه به این که تاثیر بالایی در ترافیک شهر تهران دارد مقرر شد تاثیر این دو شهر بر هم دیده شود.
افشانی ادامه داد: به دلیل این که از اسلام شهر به تهران و بالعکس تبادل مسافر و کالا صورت می گیرد باید بازنگری در طرح جامع حمل و نقل اسلام شهر در دو تا سه ماه آینده صورت گیرد و پس از رفع مشکلات، این طرح در شورای عالی ترافیک مطرح و مصوب شود.
معاون وزیر کشور با تاکید بر بهینه سازی معابر پیاده رو و دوچرخه اظهار داشت: در طرح های جامعی که امروز در کشور وجود دارد کمتر به موضوع پیاده رو و دوچرخه توجه شده و مقرر شد که با تاکید بر پیاده روها و معابر دوچرخه، طرح جامع خدمات ترافیکی و خدماتی بازنگری شود.
افشانی اسلام شهر را دارای موقعیت خاص و مهمی در استان تهران دانست و گفت: از اسلام شهر به تهران آزاد راه هایی وجود دارد که بر ترافیک تهران تاثیرگذار است و مقرر شد که در طرحی که در آینده نگاشته می شود این موضوع مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی دیگر دستور شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور را موضوع قطار شهری عنوان کرد و افزود: مقرر شد موضوعات فرهنگی و حقوقی در قطارهای شهری بیشتر رعایت شود و تصمیم گرفتیم که درباره اصول، ضوابط و حمل و نقل در قطارهای شهری بیشتر مطالعه شود

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا