یادداشت

مهدی روحی/ رییس جمهور بی رسانه!

مهدی روحی

حال در کنار این بی مهری و نگاه منحصر به حذف ، هجمه های تبلیغاتی علیه دولت در قالب برخی برنامه های سفارشی! و عدم پوشش مناسب دستاوردها و تلاش دولتمردان این دوره، گامی در جهت اثبات بی عدالتی و عملکردی جناحی برای این رسانه محسوب می شود.

یادداشت – مهدی روحی: رییس جمهور دوباره سانسور شد! این تاکنون چندمین باری است که پخش مراسم زنده سخنرانی حسن روحانی در افتتاح برخی پروژه های ملی ویا در نشست های مهم کشوری مورد بی مهره رسانه ملی قرار گرفته و دست اندرکاران صداوسیما تا جایی پیش رفته اند که اکنون در شبکه های استانی نیز رییس جمهور رسمی یک کشور را از انظار عمومی محو کرده تا شاید ضریب اطمینانی برای رفتارهای میلی و خاستگاهی جهت اثر بخشی نگاه های غیر همسو ومخالف دولت باشد . حال در کنار این بی مهری و نگاه منحصر به حذف ، هجمه های تبلیغاتی علیه دولت در قالب برخی برنامه های سفارشی! و عدم پوشش مناسب دستاوردها و تلاش دولتمردان این دوره، گامی در جهت اثبات بی عدالتی و عملکردی جناحی برای این رسانه محسوب می شود .اکنون کار به جایی رسیده است که اصحاب دولت در ارتباط با صدا و سیما کاسه صبرشان لبریز شده و از تریبون های مختلف لب به انتقاد گشوده اند تا در این تقابل دوگانه با تنویر افکار عمومی بازی سیاسی حریف را کم رنگ و بی اساس جلوه دهند . به عنوان مثال حجت الاسلام علي یونسی مشاور اموراقوام واقلیتهای دینی رئيس جمهور طی سخنانی گفت: «صداوسیما درجایگاه رسانه اپوزیسیون نسبت به دولت عمل می کند در حالی که صداوسیما باید حامی رئیس جمهور باشد ودرعین حال نظرات مردم را در رابطه با دولت منعکس کند یا در جایی دیگر اسحاق جهانگیری اذعان داشت :  پخش شدن نقاط یأس ‌آفرین نتیجه خوبی ندارد و با چنین رویکردی که فقط مشکلات بیان شود ،هیچ چیزی پیش نمی‌رود و به نفع کشور ،‌نظام و عزت مردم نیست. صدا و سیما در برنامه‌های تلویزیونی به نقاط قوت که دولت انجام می‌دهد، نمی‌پردازد واین موضوع آسیب جدی به کشور می رساند . رهبر انقلاب نیز صدا و سیما را مبری از اشتباه ندانسته و در نقد عملکرد آن اشاره می کند : به نظر من سياست كلي صدا و سيما بايد تقويت مديريت هاي اجرايي كشور باشد.

حال سوالی که به ذهن می رسد آنست که هراس رسانه ملی از پخش زنده سخنان رییس جمهور و یا پوشش ناقص و گزینشی آن چیست؟! نکته ای که نمیتوان آن را کتمان نمود آن است که سخنان آزاد اندیش و مبتنی بر حقایق حسن روحانی در این سالها برای غوغا سالاران گزنده و دردناک است و منش فکری و حیات سیاسی آنها را به خطر انداخته و راه را بر زیاده خواهی آنها می بندد و پخش آن از این رسانه که مبتنی بر نگاه و عملکرد جناحی است برایشان دردسر آفرین خواهد بود. از طرفی فرایند برنامه سازی و تولیدات این رسانه در لایه های مهم و زیرین آن ،ریشه در مدیریت افرادی دارد که از بقایای به جامانده از دولت قبل بوده و ساز ناسازگار علیه این دولت کوک می کنند تا خدشه ای بر محبوبیت مردمی آن وارد کنند. اما آنچه که اخیرا صدا و سیما را به صرافت آن انداخت که حضور شخص دوم مملکت را در قاب جادویی خود کم رنگ کند نگرانی از انتقاد صریح شخص روحانی از عملکرد بی قاعده رسانه ملی است جایی که حسن روحانی در تمام سخنرانی های اخیرش بی پرده گوشه چشمی بر این رسانه افکنده و در مقام دفاع از عملکردهای دولت به آن می تازد. بدیهی است تا زمانی که اینچنین نابهنجاریها گریبانگیر صدا و سیما و خط مشی آن باشد همچنان اقبال عمومی اش در جهت چرخش و گرایش مخاطب و افکار عمومی به سمت و سویش رنگ باخته و این سوال به قوت خود باقیست که این رسانه تا ملی شدن چقدر فاصله دارد؟!

*منتشر شده در روزنامه شرق پنج شنبه 7 اردیبهشت

مطالب پیشنهادی

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا