آخرین خبرها

پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران تا سقف ۲۰۰‌میلیون تومان از سوی موسسه فرشتگان

پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران تا سقف ۲۰۰‌میلیون تومان از سوی موسسه فرشتگان

جامعه > مشکلات مردم – در نشست خبری امروز سخنگوی قوه قضاییه درباره تجمعات اخیر مالباختگان موسسات مالی و اعتباری، سئوالی طرح شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در نشست خبری غلامحسین محسنی اژه ای، خبرنگاری درباره نگرانی مردم و مالباختگان موسسات مالی و اعتباری به خصوص درباره موسسه کاسپین و آرمان سئوال کرد و از او خواست درباره این مسایل توضیح دهد.
سخنگوی قوه قضاییه درباره 8 تعاونی منحل شده مالی و اعتباری، گفت: بانک مرکزی به موسسه کاسپین مجوز داده بود اموال و تعهدات این تعاونی ها را تقبل کند. غفلت شده بود مفاصا حساب از این 8 تعاونی بگیرند و تعهدات و موجودی آنها مشخص شود، مجوز صادر شده. کاسپین متوجه شد این تعاونی ها، اموالی که دارند، تکافوی بدهی شان را نمی دهد. دادستانی دارد پیگیری می کند. همه آن 8 تعاونی مشکل نداشتند.
او افزود: موسسه شان مشکل داشت. فرشتگان اعلام کرد از روز پنجشنبه همین هفته مطالبات مردم تا سقف 200 میلیون را می پردازد. امیدواریم بانک مرکزی اوضاع را طوری تدبیر کند که حق مردم از بین نرود. امیدواریم غیرمجازها جمع آوری و مجازها هم ساماندهی شوند تا این مسایل تکرار نشود. رسیدگی مهم است ولی مهمتر از آن، جلوگیری از تکرار این مسایل است.
سخنگوی قوع قضاییه در ادامه گفت: درباره موسسه آرمان هم 5-6 نفر با قرار وثیقه بازداشت هستند تا الان هم همه موجودی شان بررسی نشده تکافوی بدهی شان را می دهد یا نه. برخی از افراد دستگیر شده و در زندان هستند.
46231

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا