آخرین خبرهااستان ها

آیا تصمیمات شورای ترافیک، جامع، مانع و فنی است؟ / تصمیماتی که مردم را به زحمت می اندازد

به گزارش تدبیرشرق، شاید برای شما هم زیاد اتفاق افتاده که در برخی کوچه‌های و خیابان‌ها به یک مرتبه شاهد ایجاد سرعت کاه باشید یا مسیری را که سال‌ها دو طرفه بود یک طرفه ببینید، در نگاه اول، مردم در شهرها می‌گویند که شهرداری فلان جا سرعت کاه ایجاد کرده یا فلان مسیر را یک طرفه است و در بخش‌ها هم این فرضیه به بخشداری‌ها و دهیاری‌ها بر می‌گردد، این در حالی است که انجام کارهایی نظیر مسدود کردن مسیرها، یک طرفه کردن یا ایجاد سرعت کاه و غیره توسط شورای ترافیک شهرستان مصوب می‌شود و شهرداری‌ در شهر و بخشداری‌ در بخش‌ موظف به اجرای دستور فرماندار به عنوان رئیس شورای ترافیک هستند.

شاید لازم باشد بدانید که شورای هماهنگی ترافیک هر شهرستان به ریاست فرماندار تشکیل می‌شود که رئیس اداره راه و ترابری، نماینده مسکن و شهرسازی استان حسب مورد، رئیس اداره محیط زیست، در صورت وجود اداره آن در شهرستان، فرمانده انتظامی شهرستان از اعضای آن هستند و معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری نیز دبیر این شورای هماهنگی است و شهردار، بخشدار و رئیس شورای شهر نیز حسب مورد در این جلسات شرکت می‌کنند.

طی چند ماه گذشته شاهد حذف یا نصب سرعت کاه، یا مسدود کردن برخی مسیرها و یا یک طرفه کردن برخی کوچه‌های و خیابان‌ها بودیم که شورای ترافیک شهرستان تصمیم به انجام آن گرفت و شهرداری نیز در سطح شهر دستور آن شورای ترافیک را اجرا کرد.

یکی از مسیرهایی که یک طرفه شده بود مسیر پشت اداره نوغان و مسیر جنب رستوران حاجی بابا بود که طی کمتر از ۲ هفته این جاده به حالت قبلی خود برگشت و باز هم تردد در این دو مسیر به صورت دوطرفه انجام می‌شود و این مورد یکی از تصمیماتی بود که ظاهرا فنی نبوده و از جیب مردم نیز هزینه پرداخت شده است.

یکی دیگر از تصمیم‌هایی که توسط این شورا انجام شد حذف یکی از دوربرگردان‌ها در انتهای جاده چمخاله است که مشکلاتی را برای شهروندان ساکن آن منطقه نیز به وجود آورده است.

تعدادی از شهروندان آن منطقه می‌گویند که برخی از تاکسی‌ها به دلیل مسدود کردن یکی از دوربرگردان‌ها در جاده چمخاله و قبل از رسیدن به مقصد، ما را پیاده می‌کنند و مسافت زیادی را باید طی کنیم تا به مقصد خود برسیم و این کار به دلیل این است که تاکسی نمی‌خواهد سوخت بیشتری را مصرف کند تا در دوربرگردان دورتر دور بزند و مسافر را قبل از رسیدن به مقصد پیاده می‌کند، البته یکی از دلایلی که تاکسی‌ها به مسیر بالاتر نمی‌روند این است که دوربرگردان بعدی خارج از محدوده شهری است و تاکسی‌ها هم نمی‌خواهند ازمحیط شهری خارج شوند.

گرچه این کار برخی از تاکسی‌ها شایسته نیست ولی این کار به نظر می‌رسد به دلیل تصمیم شورای ترافیک شهرستان به ریاست فرماندار است که موجب زحمت برای مردم آن منطقه هم شده است.

با این حال جلالی فرماندار لنگرود در یکی از جلسه‌ها گفته بود که مصوبات شورای ترافیک باید جامع، مانع، فنی و قانونی باشد و باید با تصمیم گیری‌های مناسب کمترین هزینه را برای مردم و دولت ایجاد کنیم.

این در حالی است که با توجه به تصمیمات چند ماهه اخیر شورای ترافیک در شهرستان، نه تنها این تصمیمات جامع و فنی نبوده و مورد زحمت مردم شده بلکه در پی انجام این مصوبات که بعد از مدت کوتاهی نیز برچیده شد، هزینه‌هایی نیز از جیب مردم و دولت صرف شده چراکه شهرداری‌ها و بخشداری‌ها درامدهای خود را از دریافت پروانه‌ها و عوارض ساختمانی و غیره از سوی مردم دریافت می‌کنند و یکی از دستوراتی که شهرداری‌ها و بخشداری‌ها باید انجام دهندمصوبات شورای ترافیک است، مصوباتی که نه تنها موجب رحمت برای مردم نمی‌شود بلکه مردم را به زحمت می‌اندازد و آن تصمیمات یک ماه هم دوام نمی‌آورند.

/لنگر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا