آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

ناوشکن دنا به موشک‌های عمود پرتاب مجهز می‌شود

ناوشکنشناورهای نیروی دریایی ارتش پس از هر مأموریت و در هر دوره مشخص به تجهیزات به‌روز و جدیدی مجهز می‌شوند، در این بین تجهیز ناوشکن دنا پس از مأموریت طولانی‌مدت اخیر، به موشک‌های پدافندی عمودپرتاب یکی از گزینه‌های اصلی برای ارتقای این ناو است.

به گزارش تدبیرشرق, به نقل ازخبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، باتوجه به حوزه مأموریت ناوشکن‌ها و شناورهای سنگین و عدم امکان پشتیبانی از ساحل در بسیاری از مواقع و از طرفی تنوع تهدیدات هوایی از جمله جنگنده‌ها، پهپادها و موشک‌ها بی‌شک یکی از نیازمندی‌های جدی که شناورهای نیروی دریایی دارند، تجهیز به سلاح‌های پدافند هوایی و دفاع نقطه‌ای است.

دراین حوزه طی سال‌های اخیر شناورهای نیروی دریایی ارتش به سامانه دفاع نقطه‌ای «کمند» برای مقابله با موشک‌های کروز ضدکشتی مجهز شده‌اند و از سوی دیگر شناورهای نیروی دریایی سپاه مانند شناور گشتی- رزمی شهید سلیمانی و شنارو تندرو ذوالفقار به موشک‌های عمود پرتاب پدافند هوایی نواب و صیاد مجهز شده‌اند.

این سامانه قادر به شلیک 4 تا 7 هزار گلوله در دقیقه است و می‌تواند در مسافت‌های نزدیک یک دیواره آتش مقابل موشک‌های مهاجم ایجاد کند

در همین راستا منوچهر علیپور جانشین رئیس سازمان دریایی وزارت دفاع در نشست خبری خود در خردادماه از تجهز ناوشکن دنا به سامانه‌های جدید در آینده خبر داد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا