آخرین خبرهااسلایدرتدبیر ورزشی

مسؤولان چوکا در بازی بدون فوتبال هم باختند

ابهامات موجود در روند مذاکرات خرید امتیاز باشگاه خوشه طلایی ساوه برای چوکای تالش، نشان از سردرگمی و سیاست‌زدگی طرفین می‌دهد که همین نقیصه منجر به بازی گرفتن احساسات هواداران چوکا شده است.

به گزارش تدبیرشرق، خرید امتیاز تیم خوشه طلایی توسط مسؤولین چوکای تالش باهدف حضور مجدد این تیم محبوب در لیگ دسته اول کشور یکی از اخبار داغ هفته‌های اخیر در فضای ورزشی گیلان بود.

انتظاری که برای برگزاری جلسه با مالک خوشه طلایی به پایان رسید

سرانجام روز ۱۱ مردادماه در جلسه‌ای با حضور نماینده تالش، مدیرکل ورزش و جوانان، سرپرست فرمانداری تالش، نماینده امام‌جمعه، رئیس اداره ورزش، اعضای هیئت فوتبال و همچنین جمعی از اصحاب رسانه و لیدرهای باشگاه چوکای تالش مذاکرات با مالک تیم خوشه طلایی آغاز شد.

جلسه‌ای که قرار بود ساعت ۱۰ صبح در محل اداره ورزش برگزار شود به دلیل استقبال جمعی از هواداران تیم چوکای تالش در ورودی شهر از پرویزی با حدود یک ساعت تأخیر آغاز شد.

نیاز ۳۵ میلیاردی برای خرید امتیاز تیم لیگ یکی

در ابتدای این جلسه حسن محمدیاری با اشاره به رایزنی و پیگیری تأسیس بانک شهر در منطقه باهدف تأمین بخشی از هزینه‌های لازم، بر هرگونه همکاری در راستای حمایت از این تیم تأکید کرد که پرویزی مالک تیم خوشه طلایی نیز با بیان اینکه بنده تنها امتیاز تیم را انتقال خواهم داد و هیچ مسؤولیتی در تأمین هزینه‌های تیم داری نخواهم داشت، مهم‌ترین دغدغه خود را مباحث مالی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها جهت حضور در لیگ یک نیازمند ۳۰ تا ۳۵ میلیارد تومان هستیم و باید این هزینه توسط مسؤولین شهرستانی و هیئت فوتبال تأمین شود، گفت: با توجه ‌به اینکه ادامه مباحث مربوط به رایزنی مسؤولین و هیئت فوتبال با هادی صادقی نماینده وی است، پس از مدتی از جلسه خارج شده و درخواست تهیه پیش‌نویس جهت مطالعه و بررسی مفاد آن و پاسخگویی تا یک ساعت آینده را داد.

حسن محمدیاری نیز در حدود ساعت ۱۲ ظهر از جلسه خارج شد و حمایت خود را از هرگونه توافق میان هیئت فوتبال و نماینده مالک خوشه طلایی اعلام کرده و قول امضای توافقات مربوطه را داد.

تأکید بر مکتوب کردن مفاد تفاهمی

جهان‌بخش آرمان مدیرکل ورزش و جوانان گیلان  نیز که با کمی تأخیر به جلسه آمده بود، ضمن اعلام حمایت اداره کل ورزش و جوانان از تمامی تیم‌های ورزشی استان، خواستار شفافیت مالی هر دو تیم شده و بر لزوم بررسی و مکتوب کردن بند به بند موارد توافق شده تأکید کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان تالش نیز با اشاره به حمایت‌های همچون تأمین زمین تمرین رایگان، هزینه رفت‌وآمد، استخر و…قول همکاری و حمایت‌های مادی و معنوی از این تیم را داد.

پس از آن بود که مقرر شد پیش‌نویس قرارداد آماده و هادی صادقی با بیان اینکه بنده از محل فروش امتیاز لیگ ۲ چوکای تالش و حامیان مالی می‌توانم مبلغ ۲۰ میلیارد تومان از این مبلغ را تأمین کنم، خواستار تعهد هیئت فوتبال و مسئولین برای تأمین ۱۰ میلیارد تومان مابقی شد.

ترک دفعی جلسه توسط مالک خوشه طلایی

اما اتفاقی عجیب درحالی‌که توافقات اولیه مبنی بر کلیات این موضوع انجام شده بود و در حال تهیه قرارداد برای نهایی کردن این توافقات بود، هادی صادقی نیز از جلسه خارج و پس از آن مالک خوشه طلایی و سایر همراهان هیچ‌کدام پاسخگوی تماس‌های تلفنی رئیس اداره ورزش و جوانان تالش نبودند.

پس از آن بود اخبار ضدونقیضی از این جلسه در رسانه‌ها مطرح شد، هر کدام از رسانه‌ها و کانال‌های خبری غیررسمی روایت‌های متناقضی از این جلسه مخابره کردند که برخی از آنها با واقعیت فاصله بسیاری داشت.

مسؤولان خوشه طلایی پاسخ تلفن ما را ندادند

محمدتقی نظیری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تالش که میزبان جلسه نیز بود در گفت‌وگو با رسانه‌ها در خصوص جلسه با مالک خوشه طلایی ساوه توضیحاتی ارائه داد و گفت «جلسه‌ای بین مسئولین شهرستان و استان با جناب پرویزی و نماینده ایشان در محل اداره ورزش و جوانان برگزار شد که در این جلسه حسین پرویزی مالک باشگاه خوشه طلایی تأکید کرد بدون هیچ مشکلی و با پرداخت بدهی‌های تیم خوشه طلایی مجوز خروج از استان را دریافت و به تالش منتقل خواهد کرد‌‌.»

نظیری همچنین گفت که در این جلسه مالک باشگاه خوشه طلایی تأکید کرد پس از انتقال امتیاز به تالش ۳۰ میلیارد بودجه برای حضور در لیگ یک موردنیاز است و از طرف وی هزینه‌ای صورت نخواهد گرفت و باید توسط مسئولین شهرستان تأمین شود.

وی در ادامه در مورد اینکه چه تضمینی از سوی مالک خوشه طلایی برای تأمین هزینه‌های چوکای تالش داده شد، گفت که «نماینده حسین پرویزی تضمین‌هایی در خصوص تأمین هزینه‌های فصل جاری چوکا داد و افزود از طریق فروش امتیاز چوکای تالش در لیگ دسته دوم و اسپانسرهایی که وجود دارد ۲۰ میلیارد هزینه جاری چوکا را پرداخت خواهد کرد و مسئولین شهرستان نیز تضمین کردند تا  ۱۰ میلیارد دراین‌خصوص به تیم تزریق خواهند کرد.»

به گفته رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تالش، پس از این جلسه مقرر شد صورت‌جلسه بین نماینده جناب پرویزی و هیئت فوتبال به تصویب برسد و دو بند این پیش‌نویس نیز نوشته شده بود؛ اما به‌یک‌باره نماینده جناب پرویزی برای انجام تضمینات و چک‌هایی که باید صادر می‌کرد جلسه را ترک و دیگر به محل جلسه بازنگشت و در ادامه طی تماسی که با ایشان داشتم با بهانه‌هایی از ادامه روند مذاکرات و تنظیم صورت‌جلسه خودداری کرد.

نظیری گفت که بااین‌حال پس از این جلسه و اعتراض‌های که از سوی وی دراین‌خصوص صورت گرفت، پیش‌قرارداد را برای آقای پرویزی ارسال شد؛ اما تاکنون پاسخ خاصی از سوی مالک خوشه طلایی و نماینده ایشان دریافت نشده است و این چیزی جز به بازی گرفتن احساسات هواداران این تیم نمی‌باشد.

‌ رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تالش به تلاش‌های مسؤولین شهرستان برای این انتقال اشاره کرد و گفت: نماینده شهرستان، سرپرست فرمانداری و مدیرکل ورزش و جوانان،  اداره ورزش و هیئت فوتبال شهرستان همه تلاش و همکاری خود را برای انتقال امتیاز خوشه طلایی به تالش انجام دادند و شرایط برای این انتقال‌ نیز فراهم بود؛ اما طرف مقابل اشتیاقی برای واگذاری از خود نشان نداد.

وی در پایان به  انتقال مالکیت چوکا به متقاضیان جهت حضور در لیگ دسته دوم اشاره  کرد و افزود: با توجه به اینکه در تلاش بودیم تا حضور چوکا در لیگ دسته اول را نهایی کنیم؛  اما با این روند هیئت فوتبال در هفته جاری اقدامات لازم جهت واگذاری امتیاز چوکای تالش را به متقاضیان مالکیت‌ جهت حضور در لیگ دسته دوم‌ را نهایی خواهد کرد.

جلسه توسط مسؤولان تالش مدیریت نشد!

اما در ادامه هادی صادقی نماینده حسین پرویزی مالک باشگاه خوشه طلایی و نماینده جمعی از هواداران تیم چوکای تالش با ارسال پیامی به رسانه‌های محلی به اخبار منتشر شده در این زمینه واکنش نشان دادند.

وی در این پیام تأکید کرده که در جلسه‌ای که با حضور مسئولین محترم و آقای پرویزی برگزار شد در ابتدای جلسه آقای حسن محمدیاری به دلیل قرار در جای دیگری جلسه را ترک کردند که با این ترک جلسه به علت عدم مدیریت، سمت‌وسوی جلسه با برنامه‌ریزی قبل از هدف اصلی دور شد.

صادقی گفت که بعد از ترک جلسه توسط آقای محمدیاری، آقای آرمان در جلسه حضور یافتند و آقای پرویزی مدتی را در جلسه به احترام آقای آرمان حضور و سپس جلسه را ترک کردند.

نماینده مالک باشگاه خوشه طلایی تصریح کرد: مذاکرات به جهت نوشتن پیش‌نویس قرارداد ادامه یافت، در این پیش‌نویس قرار بود امکاناتی که آقای نماینده و مدیرکل قول داده بودند مکتوب شود که هیئت فوتبال به این دلیل که آن امکانات در اختیار ما نیست پس ما نمی‌توانیم آنها را تضمین کنم در پیش قرارداد قید نکرد.

وی همچنین گفت که مورد دوم تضامینی که قرار بود ما به آقای پرویزی جهت تأمین منابع مالی ارائه دهیم هیئت فوتبال خواستار آن شد که تضامین باید به ما تحویل داده شود.

صادقی در ادامه بیان کرد که در این حین از سوی هیئت فوتبال به خبرنگار (یکی از کانال‌های ورزشی غیررسمی) حاضر در جلسه با الفاظ جیره‌خوار و…. توهین و تهدید کرد که بنده با مشاهده چنین وضعیتی هم توهین به قشر خبرنگار و…. احساس کردم باسابقه برخورد این افراد در قبال این انتقال و رفتار امروزشان، دیگر ماندن صلاح نیست؛ چون این انتقال با وجود این دوستان غیرممکن خواهد بود.

وی با بیان اینکه دوستان مدعی شدند که با صادقی تماس گرفته‌ایم پاسخگو نبوده است، تصریح کرد: عرض می‌کنم که هیچ شخصی از مسئولین بعد از جلسه با بنده تماس نگرفت جز آقای نظیری که خدمت ایشان هم عرض کردم که با این ترکیب که شما چیده‌اید ابی گرم نمی‌شود و تا ثریا دیوارتان کج خواهد بود.

سایه سنگین بازی‌های سیاسی بر سر فوتبال

مشاهدات عینی خبرنگار فارس و بررسی ادعاهای طرفین نشان می‌دهد که دلیل خاص و منطقی برای شکست  این مذاکرات از سوی هیچ‌کدام ارائه نشده و به نظر می‌رسد اتفاقات رخ داده و فضاسازی‌ها بیشتر تحت‌تأثیر فرارسیدن ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تالش است.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا