آخرین خبرهااسلایدرسیاسیملی

امیر عبداللهیان در رایزنی با وزیر امور خارجه آذربایجان: روند همکاری‌های دو کشور در مسیر سازنده و مثبتی قرار دارد

به گزارش تدبیرشرق، در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با “جیحون بایرام‌اف”، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، طرفین در خصوص مهم ترین مسائل همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایسنا ، امیرعبدالهیان در این گفتگوی تلفنی اظهار کرد: هم اکنون روند همکاریهای دو کشور در مسیر سازنده و مثبتی قرار دارد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار اخیر روسای کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان در آستارا را موفقیت آمیز خواند و افزود: توافقات خوبی بویژه در عرصه ریلی و جاده ای میان طرفین انجام شد.

امیرعبداللهیان با اشاره به برگزاری نشست مجازی سازمان همکاری اسلامی در دوشنبه هفته آینده، بار دیگر اهانت به قران کریم در کشورهای سوئد و دانمارک را محکوم کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفتگوی تلفنی سفر اخیر حسین امیرعبداللهیان به باکو را مهم خواند و اضافه کرد که در کوتاه ترین زمان پس از این سفر شاهد تاثیرات مثبت آن در مناسبات دو کشور هستیم.

جیحون بایراموف از مواضع سازنده جمهوری اسلامی ایران در خصوص قره‌باغ تشکر و آخرین وضعیت مذاکرات با ارمنستان و کریدور لاچین را تشریح کرد.

طرفین حضور و دخالت نیروهای خارجی در منطقه را غیرسازنده ارزیابی کرده و بر ضرورت حل مسائل منطقه توسط کشورها و بازیگران منطقه تاکید کردند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا