آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

نماینده مردم شهرستان‌های آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس:بندر کیاشهر هیچ مانع و مشکلی برای شهرستان شدن ندارد

شهرستانابراهیم نجفی نماینده مردم شهرستان‌های آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس در جلسه مشترک با اعضای شورای شهر و شهردار بندر کیاشهر گفت: بندر کیاشهر دارای 37 کیلومتر نوار مرزی است بنابراین هیچ مانع و مشکلی برای شهرستان شدن ندارد.

به گزارش تدبیرشرق،ابراهیم نجفی نماینده مردم شهرستان‌ آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس روز پنج‌شنبه 18 آذر در جلسه مشترک با اعضای شورای شهر و شهردار بندر کیاشهر اظهار داشت: برای حل مشکل زیرساخت‌های بهداشت و درمان بندر کیاشهر تاکنون چندین مکاتبه را با وزیر بهداشت انجام داده‌ام.

نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس راه‌اندازی بیمارستان محلی با 60 تخت در بندر کیاشهر را نیز لازم و ضروری خواند و گفت: با اصرار خاصی پیگیر اخذ موافقت نامه‌ها و مجوزات لازم برای راه‌اندازی این بیمارستان هستم تا به موجب آن مشکلات درمانی بندر کیاشهر تا حدودی مرتفع شوند.

نجفی با بیان اینکه در بحث شهرستان شدن بندر کیاشهر نیز مکاتبات گسترده‌ای از سوی وی انجام شده است تصریح کرد: در سال 1390 تبدیل بندر کیاشهر به شهرستان مصوب در وزارت کشور شده بود از طرفی این شهر دارای 37 کیلومتر نوار مرزی است بنابراین هیچ مانع و مشکلی برای شهرستان شدن ندارد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه موضوع تبدیل بندر کیاشهر به شهرستان همچنان توسط وی با جدیت پیگیری میشود اذعان کرد: رایزنی‌های لازم را حتما در این خصوص گسترش میدهم تا به موجب آن بتوانیم موافقت هیئت دولت را هم اخذ نماییم.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس در ادامه بحث تعریف کاربری گردشگری برای اسکله بندر کیاشهر را مفید دانست و یادآور شد: انتظار داریم طرح گردشگری برای واگذاری اسکله بندر کیاشهر هر چه سریع‌تر تهیه شود.

نجفی تعریف یک منطقه ویژه اقتصادی در بندر کیاشهر را نیز مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه بندرکیاشهر برای این موضوع از ظرفیت کاملی برخوردار است افزود:‌ برای حل مشکل اراضی موجود در محدوده منابع طبیعی، طرح‌های تفصیلی، جامع و طرح‌های هادی هم به زودی جلساتی را با دستگاه‌های ذیربط در استان برگزار می‌کنیم تا موضوعات به شکل بهتری مورد پیگیری قرار گیرند.

نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس با بیان اینکه در قانون بودجه شرایط مساعدی برای بازآفرینی تعریف شده است خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که از طریق طرح‌های بازآفرینی، تعریف منطقه ویژه اقتصادی و نمونه‌های نظیر این بتوانیم برخی از مشکلات محدوده‌ها و اراضی بندرکیاشهر را حل و فصل کنیم.

نجفی همچنین از تخصیص 8 هزار میلیارد تومان اعتبار در تبصره قانون بودجه به شهرداری‌ها در قالب اوراق مشارکت خبر داد و گفت: در این زمینه هم لازم است شهرداری‌ها از جمله شهرداری بندرکیاشهر طرح‌های خود را برای بهره‌مندی از این اعتبارات تهیه کرده و ارائه دهند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر این که کلیه پروژه‌ها و کارهای عمرانی در محدوده پارک ملی بوجاق بدون همراهی مردم و کمک اعضای شورای شهر بندر کیاشهر قابلیت اجرا ندارد اظهار داشت: در این مورد هم رایزنی‌هایی را با مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان انجام دادم تا محیط زیست طرح‌های مورد نظر را خود را تهیه و ارائه دهد.

نجفی با بیان اینک سند نسق جزو اسناد رسمی محسوب می‌شود از پیگیری مشکلاتی که در حوزه صدور پروانه برای این محدوده‌ها برای شهرداری‌ها به وجود آمده سخن گفت و ابراز داشت: شهرداری بندر کیاشهر برای بهره‌مندی از تسهیلات بافت فرسوده باید سریعاً نقشه‌های فاز دو خود را تهیه و ارائه دهد.

نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس اذعان کرد: با توجه به کمبود اعتبارات و تنگناهای مالی دولت، سازمان برنامه و بودجه برای پروژه‌های جدید کد صادر نمی‌کند بنابراین تنها اتمام پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار قرار گرفته است.

/واحد خبر روابط عمومی شهرداری بندر كياشهر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا