آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

مدیرکل شیلات گیلان در جلسه بررسی فرصت‌های گردشگری بندر کیاشهر؛ واگذاری مزرعه یکصد هکتاری بندر کیاشهر به بخش خصوصی با حفظ فعالیت‌های شیلاتی

فرصت‌های گردشگریمدبری مدیرکل شیلات گیلان از نظر مثبت سازمان شیلات ایران برای واگذاری مزرعه یکصد هکتاری بندر کیاشهر به بخش خصوصی با حفظ فعالیت‌های شیلاتی خبر داد و گفت: فعالیت‌های شیلاتی در بندر کیاشهر یک مزیت گردشگری محسوب می‌شود.

به گزارش تدبیرشرق، عظیم مدبری مدیرکل شیلات گیلان امروز(دوشنبه 24 آبان) در جلسه بررسی فرصت‌های گردشگری بندر کیاشهر که با حضور مدیرکل اقتصاد و دارایی گیلان، شهردار بندر کیاشهر، اعضای شورا و دیگر دستگاه‌های ذیربط برگزار شد اظهار داشت: شیلات گیلان برای توسعه فعالیت‌های گردشگری در بندر کیاشهر آماده همکاری‌ است.

مدیرکل شیلات گیلان در این جلسه با بیان اینکه فعالیت‌های شیلاتی و رودخانه سفیدرود دو مزیت مهم بندر کیاشهر محسوب می‌شوند عنوان کرد: از زمان‌های دور تاکنون اقتصاد این شهر به بحث صید و صیادی و فعالیت‌های شیلاتی گره خورده است.

مدبری بندر کیاشهر را جزو مناطقی که برای حوزه شیلات دارای اهمیت فراوانی است خواند و ابراز داشت: رودخانه سفیدرود بعد از رودخانه ولگا روسیه دومین دبی آب را دارد و در بحث بازسازی ذخایر ماهیان دریای خزر از جایگاهی ویژه و منحصر به فرد برخوردار است.

وی سابقه شیلاتی بندر کیاشهر را بیش از 130 سال دانست و گفت: در مجموعه اداره کل شیلات گیلان نگاه و رویکرد ما رسیدن و نیل به سمت اهداف شیلاتی است اما باور داریم که فعالیت‌های این بخش به ویژه در بندر کیاشهر خودش یک مزیت گردشگری محسوب می‌شود.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه یکی از زیباترین تجلی‌های طبیعت در حاشیه رودخانه سفیدرود وجود دارد تصریح کرد: زمانی که شیلات برای صید ماهیان مولد از رودخانه سفیدرود فراخوان صادر می‌‌کند مردم خوب بندر کیاشهر فعالانه در این کار مشارکت می‌کنند در حالی‌که اگر شیلات اگر بخواهد به تنهایی چنین کاری را انجام دهد به میلیاردها تومان اعتبار نیاز دارد.

مدبری نهاینه شدن امر مشارکت در تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان دریای خزر در بندر کیاشهر را نشان دهنده غنای فرهنگی مردم این دیار دانست و گفت: رابطه خوبی بین شیلات و بحث‌های گردشگری وجود دارد بر همین اساس توانستیم مجوز واگذاری اسکله بندر کیاشهر را با نگاه گردشگری – شیلاتی اخذ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل شیلات گیلان مکاتبات لازم را با سازمان شیلات کشور برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری در بندر کیاشهر انجام می‌دهد یادآور شد: علاوه بر این‌ها باید یک هماهنگی هم با اداره کل میراث فرهنگی در بحث نحوه پیگیری مجوزات گردشگری در بندر کیاشهر داشته باشیم.

مدیرکل شیلات گیلان اظهار داشت: بر اساس یکسری بحث‌های حاکمیتی تا همین دو ماه قبل سازمان شیلات ایران نسبت به واگذاری مزرعه یکصد هکتاری به بخش خصوصی راغب نبود اما با مکاتباتی که انجام دادیم نظر سازمان به سمت انجام این واگذاری‌ها با حفظ فعالیت‌های شیلاتی متمایل شده است البته تقسیم این پهنه به قطعات کوچک امکان‌پذیر نیست و حتما باید تمامیت آن حفظ شود.

مدبری در پایان به موضوع راه‌اندازی نمایندگی شیلات در بندر کیاشهر اشاره کرد و افزود: ساختمان این اداره تقریبا جانمایی شده و مشخص است و انتظار داریم با انجام یکسری مراحل قانونی تا یکی دو هفته آینده این وعده نیز محقق بشود.

فرصت‌های گردشگری
/واحد خبر روابط عمومی شهرداری بندر كياشهر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا