آخرین خبرهااستان ها

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان: لزوم انعقاد تفاهمنامه چند جانبه بین شهرداری بندر کیاشهر و دستگاه‌های ذیربط برای تسهیل در صدور مجوزات سرمایه‌گذاری

جذب گردشگرنوروزی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان بر لزوم انعقاد تفاهمنامه چند جانبه بین شهرداری بندر کیاشهر و دستگاه‌های ذیربط برای تسهیل در صدور مجوزات سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت: اموال و املاک دولتی باید مولدسازی شوند.

به گزارش تدبیرشرق، علیرضا نوروزی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان امروز(دوشنبه 24 آبان) پس از بازدید از فرصت‌های گردشگری بندر کیاشهر در جلسه‌ای که در شهرداری برگزار شد اظهار داشت: انعقاد تفاهمنامه مشترک و چند جانبه بین شهرداری بندر کیاشهر و دستگاه‌های ذیربط برای تسهیل در صدور مجوزات سرمایه‌گذاری برنامه‌ای است که باید به فوریت اجرایی شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان با بیان اینکه حضور شهردار بندر کیاشهر در این شهر را به فال نیک می‌گیریم از تعامل سازنده وی با دستگاه‌های اجرایی و مسئولان رده‌های مختلف استانی و کشوری تشکر کرد و افزود: امیدواریم تمام این اقدامات و تلاش‌ها به نتایج اثربخشی ختم شود و روزهای خوبی را برای بندر کیاشهر به ارمغان بیاورد.

نوروزی از اعضای شورای شهر بندر کیاشهر هم بابت انتخاب مرتضی عاطفی به عنوان شهردار تقدیر کرد و با بیان اینکه این کار در حقیقت یک سرمایه‌گذاری اولیه برای شهر محسوب می‌شود تصریح کرد: بازدید میدانی که امروز از بندر کیاشهر انجام دادیم بسیار برایم قابل توجه بود و بدون شک زمینه‌سازی برای این برنامه به نوع رویکرد و نگاه رو به جلو مجموعه مدیریت شهری بر می‌گردد.

وی یکی از رسالت‌های اداره کل امور اقتصادی و دارایی را حمایت از سرمایه‌گذاری اعلام کرد و ضمن تاکید بر لزوم برگزاری نشست‌های بیشتر بین این دستگاه و شهرداری بندر کیاشهر ابراز داشت: تسهیل‌گری در دریافت عرصه‌ها مأموریت دیگر ما در اداره کل امور اقتصادی و دارایی است و بسیاری از عرصه‌ها و پهنه‌ها در کیاشهر نیز در مالکیت دولت قرار دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان مولدسازی اموال و دارایی‌های دولت را هدفی که چند سالی است دنبال می‌شود اعلام کرد و گفت: کاربری اسکله بندر کیاشهر شیلاتی است اما می‌توان نوع و کارکرد آن را تغییر داد از طرفی این ملک هم‌اینک به عنوان یک ملک مازاد برای دولت شناخته می‌شود و دولت نمی‌تواند از این پهنه بهره‌برداری اقتصادی کند.

نوروزی اجاره پهنه‌ها و املاک دولتی را یکی از شیوه‌های رایج مولدسازی و انجام کار اقتصادی دانست و ابراز داشت: اگر اسکله شیلاتی بندر کیاشهر و اراضی که در کنار آن تحت مالکیت اداره کل حفاظت محیط زیست است با هم یکپارچه شوند یک فرصت سرمایه‌گذاری بکر برای منطقه ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت ورود سرمایه‌گذار و مهیا بودن طرح سرمایه‌گذاری برای اسکله بندر کیاشهر اداره کل شیلات گیلان می‌تواند همکاری مؤثری در بحث کاربری گردشگری این پهنه داشته باشد ما نیز در مجموعه اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان مجوزات لازم را از وزارتخانه برای مولدسازی اخذ خواهیم کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان با بیان اینکه در صورت دریافت مجوزات لازم، شیلات قادر خواهد بود پهنه ذکر شده را به صورت اجاره بلند مدت واگذار کند افزود: درصورت ارائه گزارش توجیحی که ‌بتواند منجر به انتفاع و سودآوری شود تهیه گردد ما نیز از شخص وزیر اقتصاد و امور دارایی مجوزات لازم را اخذ و زمینه را برای ورود سرمایه‌گذار فراهم می‌کنیم.

نوروزی رایزنی با مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان برای واگذاری عرصه‌ای در مجاورت اسکله بندر کیاشهر را هم مورد تاکید قرار داد و اذعان کرد: نه تنها در این حوزه بلکه اداره کل امور اقتصادی و دارایی گیلان برای مولدسازی تمام عرصه‌ها و پهنه‌های دولتی و زمینه‌سازی برای واگذاری مؤثر آن‌ها با هدف سودآوری و انتفاع آمادگی کامل دارد.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های دولتی با وجود آنکه علاقمند به بحث مولدسازی عرصه‌ها و پهنه‌ها هستند توان مالی لازم برای تهیه طرح‌های توجیحی و سرمایه‌گذاری را ندارند بنابراین یا شهرداری‌ها یا خود سرمایه‌گذار می‌تواند این طرح‌ها را تدوین نماید و از آن طرف دولت هم پس از بررسی‌های کارشناسی مجوزات لازم برای واگذاری را صادر می‌کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان ادامه داد: شهرداری‌ها با توجه به رسالت و وظیفه‌ای که بر عهده دارند می‌توانند نسبت به شناسایی عرصه‌ها و املاک دولتی که هیچ استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شود اقدام نمایند تا بدین صورت با اجرای طرح‌های مولدسازی و پروژه‌های سرمایه‌گذاری عایدی خوبی هم نصیب خود شهرشود.

نوروزی شهرداری‌ها را کانون جلب و جذب سرمایه‌گذاری خطاب کرد و بیان داشت: اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان برای دریافت مجوزات سرمایه‌گذاری در کنار شهرداری بندر کیاشهر است و در این راه همکاری‌های لازم را به ویژه در بخش ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید انجام خواهد داد.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه پیشنهادی نیز در مورد برگزاری جلسه مشترک اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان، شهرداری بندر کیاشهر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و استاندار گیلان برای بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری بندر کیاشهر و لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی توسط مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان مطرح شد.

سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری

/واحد خبر روابط عمومی شهرداری بندر كياشهر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا