آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

کارگرنیا در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهری شورای رشت اعلام کرد: نبود ثبات مدیریتی در رشت

ثبات مدیریتیرئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه عامل مشکلات گروه شهرداری را نبود ثبات مدیریتی دانست

در تاریخ 16 آبان ماه 1400نهمین جلسه حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد .در این جلسه مهندس عباس نژاد دستور کار شورا را به شرح زیر عنوان کرد:

1_ارائه گزارش در خصوص اقدامات صورت گرفته پس از بازدید اعضای شورا از پایانه مسافربری و واحد خدمات تعمیر و بازسازی اتوبوسهای شهری و ارائه گزارش نتیجه نشست با نمایندگان شرکت تعاونی سفیر رهسپار گیلان در خصوص مشکلات مطروحه در ششمین جلسه کمیسیون

2_رونمایی از پوستر، اولین فراخوان همایش پژوهشی کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت

 در این جلسه آقایان محبتی رییس سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری رشت و سرهنگ محمد عباس نژاد مشاور عالی کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت  به ارائه توضیحاتی در خصوص دستور مربوط به جلسه پرداختند.

 نبود ثبات مدیریتی در رشت

کارگر نیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت ویکی از اعضای کمیسیون حمل و نقل ، ارسال اتوبوسهای ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری برای تعمیرات به قزوین در سالهای قبل  را نمونه ی بارز عدم ثبات مدیریتی، عدم نظارت، توجه و ترک فعل شهرداری رشت و مدیران شهرداری رشت و  نبود کارشناسان متخصص و متعهد دانست، که این امر را سبب متحمل شدن هزینه های بالا و مشکلات فراوان در حال حاضر برای شهرداری رشت  دانستند.

وی همچنین خاطر نشان کرد تمام اتوبوس های ارسالی به قزوین در آن زمان قابلیت بازسازی را داشتند .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت، در پایان خواستار تشکیل تیم ویژه جهت بررسی  اسناد و مدارک ارسال اتوبوسها به قزوین  و همچنین محاکمه ی مسئولان مربوطه در آن دوران را خواستار شدند.

صدور مجوز مرکز بازسازی اتوبوس در رشت 

مهدی نوری هریس در این جلسه، یکی از مهم ترین دستاوردها در زمینه ی حمل و نقل را، دریافت مجوز مرکز بازسازی اتوبوس ها عنوان کرد، زیرا دیگر لازم به ارسال اتوبوسها به شهرهای معین (قزوین معین رشت بود) جهت تعمییرات نمی باشد.که این امر موجب می شود که پول شهر رشت در شهری دیگر هزینه نشود، و در حال حاضر تمام امکانات در خود شهر رشت وجود دارد و ما با استفاده از استاد کار هاو نیروی بومی می توانیم اتوبوس های شهر خود را بدون ارسال به شهرهای دیگر و متحمل شدن هزینه های بالا تعمیر کنیم.

استفاده از طرح ها و ایده های ترافیکی برتر به منظور داشتن شهری ایده آل

مسعود عباس نژاد در پایان جلسه حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با بیان این موضوع که امروزه شهرها با توجه به عوامل مختلفی چون تغییرات آب‌وهوایی، مهاجرت از سایر شهرها و روستاها و سایر متغیرهای پنهان همواره با توسعه همراه بوده که این موضوع سبب افزایش تراکم جمعیت شهر نشینی و ایجاد گره های ترافیکی مختلف شده است با این حال در کنار این توسعه زیر ساختهای شهری نیز بایستی به روز رسانی شوندو مدیران و تصمیم گیران شهری نیز در جهت این امر گام بردارند.

طراحی هندسی معابر، تغییر در الگوی ترددمعابر، بهبود زیر ساخت حمل و نقل همگانی، ایجاد ضوابط مرتبط با ساخت مسکن، هوشمند سازی تسهیلات ترافیکی  از جمله اقدامات میباشد.

متاسفانه در طی این سالها، حل معضلات ترافیکی در اولویت تصمیم گیران شهری نبوده است و از همین رو با توجه به شرایط اقتصادی، با افزایش قیمت زمین و ارزش افزوده در اجرای زیر ساحت شهری مواجه شده ایم شهر رشت نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.

تحقیقات مختلفی هر ساله توسط پژو هشگران و اساتید دانشگاهی در جهت رفع معضلات ترافیکی سالانه در حال انجام می باشد که متاسفانه تنها با چاپ در مجلات و ارائه کنفرانس های مختلف محدود می شود و به منظور حل گره و معضلات ترافیکی استفاده نمی شوند از همین رو با برگزاری چنین پژوهش هایی می توان از طرح ها و ایده های ترافیکی برتر به منظور داشتن شهری ایده آل با حداقل تاخیر زمان سفر و در عین حال با ایمنی و رفاه بیشتر استفاده نمود.

به همین منظور برای اولین بار کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت، فراخوانی با رویکرد بهره گیری از قوای تصمیم ساز و ظرفیت های علمی و دانشگاهی و با هدف کاهش هزینه ها و کوتاه کردن مسیر دستیابی به هدف و نیز کاهش و رفع مشکلات ترافیکی رشت با محوریت :

1)سیستم های حمل و نقل هوشمند

2)حمل و نقل همگانی و غیر موتوری

3)زیر ساخت و تاسیسات شهری

4)حمل و نقل و توسعه پایدار

5)ایمنی و مهندسی ترافیک

6)برنامه ریزی حمل و نقل

7)اقتصاد حمل و نقل

8)طراحی شهری

برگزار می‌گردد.

بخش های اصلی این فراخوان شامل :

1)مقاله پژوهشی

2)طرح تحقیقاتی

3)گزارش تحقیقی

4)ایده

برگزار میشود

در این فراخوان می‌توانند؛

1)کلیه ی دانشجویان و محققان می توانندبا توجه به محورهای کمیسیون، مقالات و طرح های خود را از طریق آدرس ایمیل زیر ارسال نمایند.

shora. rasht.transportation@gmail.com

2)هر فرد میتواند حداکثر 3 طرح یا مقاله خود را به دبیرخانهارسال نماید.

3)کلیه طرح ها در فصلنامه شورا و مقالات برتر در مجله بین المللی CRPASE چاپ خواهد شد.

4)طرح ها و مقالات بایستی با توجه به شرایط 5 ساله اخیر حمل و نقلی و ترافیکی شهر رشت باشد.

شرکت کنندگان میتوانند  آثار خود را تا 12 آذر به دبیر خانه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شواری اسلامی شهر رشتارسال نمایند.

تاریخ داوری آثار 13_19 آذر ماه

 آثار منتخب و برگزیده  در 25 آذر همزمان با هفته پژوهش و روز حمل و نقل به فینال راه می یابند .

منتخبان آثار خود را در حضور معاون محترم عمرانی استاندار، فرماندار، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر رشت و  رئیس پلیس راهور و رئیس محترم حوزه تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی استان گیلان ارائه خواهند داد.

مرجان گودرزی

/رکنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا