آخرین خبرها

آغاز به بارنشینی خوشه های سبز برنج در گیلان

حبیب جهانساز روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود : به بار نشستن نخستین خوشه های سبز برنج در سال زراعی جاری از روستای سرابستان فومن گزارش شده است .
وی پیش بینی کرد : با توجه به روند مناسب کاشت و داشت شالیزار ها و مساعدت شرایط جوی ، کار برداشت محصول برنج گیلان از حدود هفته اول مرداد ماه آغاز شود.
وی افزود : امسال 238 هزار هکتار اراضی مستعد استان زیر کشت برنج رفته که از این میزان 96 درصد در مرحله وجین اول و 90 درصد هم در مرحله پنجه زنی قرار دارند .
وی یادآور شد : پارسال سطح زیر کشت برنج پر محصول استان حدود 11 هزار هکتار بود که این میزان امسال به 22 هزار هکتار رسیده و سطح زیر کشت مکانیزه برنج نیز از 70 هزار هکتار به بیش از 100 هزار هکتار رسیده است.
جهانساز خاطرنشان کرد : در سال جاری زراعی علاوه بر توزیع به هنگام انواع کود و سایر نهاده ها ، بیش از 530 تن طبقات بذری گواهی شده بین شالیکاران استان با هدف افزایش کمیت و کیفیت محصول توزیع شده که به لحاظ کمی تاکنون سابقه نداشته است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان ابراز امیدواری کرد ، با مساعدت شرایط جوی تا پایان زمان برداشت محصول در شهریور ماه ، سالی پر بار و پر برکت برای شالیکاران استان گیلان رقم بخورد .
سال گذشته از 238 هزار هکتار شالیزار استان گیلان حدود یک میلیون و 170 تن شلتوک برداشت شد که از این میزان قریب 750 هزار تن برنج سفید به دست آمد .
خبرنگار : ابراهیمی **انتشار دهنده : بابایی
6070 /6030

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا