آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

نگرانی آب منطقه ای از کاهش رهاورد آب در سدسفیدرود

سدسفیدرود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به ذخیره‌سازی چهار میلیون مترمکعب آب در پشت سد سفیدرود گفت: امسال با توجه به کاهش نزولات آسمانی با کاهش پوشش برف مواجه بوده و همین امر منجر به افزایش نگرانی‌ها در خصوص رهاورد آب در فصل بهار و تابستان شده است.

وحید خرمی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سد سفیدرود مهم‌ترین تأمین‌کننده آب زراعی شالیزارهای گیلان است، اظهار کرد: سد سفیدرود یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب در استان بوده و طبق آمار هرساله بخش اعظمی از آب زراعی زمین‌های کشاورزی استان از آب ذخیره‌شده در پشت این سد تأمین می‌شود.

وی با اشاره به ذخیره‌سازی چهار میلیون مترمکعب آب در پشت سد سفیدرود گفت: میزان آب ذخیره‌شده در پشت سفیدرود به نسبت سال گذشته ۶۰ میلیون مترمکعب کاهش و همچنین رهاورد آب در این سد با ۷۱ مترمکعب بر ثانیه نسبت به سال گذشته به یک‌سوم رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با ابراز نگرانی از کاهش پوشش برف در بالادست سد سفیدرود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تصریح کرد: هرساله در بالادست سد سفیدرود پوشش بسیار خوبی از برف ایجاد می‌شد، ولی امسال با توجه به کاهش نزولات آسمانی با کاهش پوشش برف مواجه بوده و همین امر منجر به افزایش نگرانی‌ها در خصوص رهاورد آب در فصل بهار و تابستان شده است.

خرمی از لایروبی ۱۵۰ کیلومتر از انهار گیلان در طی این مدت خبر داد و افزود: در روزهای منتهی به عید نوروز عملیات اجرایی لایروبی آغاز و پیش‌بینی آب منطقه‌ای لایروبی ۵۰۰ کیلومتر انهار بوده و در این خصوص پیمانکاران لازم تعیین‌شده است.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *