آخرین خبرهاسیاسی

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی: ولی فقیه در رأس است / مجلس بالاترین مقام در ساختارسیاسی نیست

مجلس

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس تاکید کرد: این فکر درست نیست که مجلس بالاترین مقام است، اتفاقا برای اینکه هیچ کدام از قوا به سمت دیکتاتوری نروند ولی فقیه جامع الشرایط که مجتهد عالم به زمان و مکان است در رأس قرار می گیرد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در توضیح تعبیر امام خمینی(ره) درباره «مجلس در رأس امور است» گفت: در قانون اساسی جایگاه ها مشخص شده است، در قانون اساس ولی مطلقه فقیه داریم یعنی بالاترین رکن اساسی این کشور ولی فقیه بوده و این تمام کننده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره قوه مقننه توضیح داد: مجلس در رأس امور است یعنی قوه مجریه و قضاییه باید برنامه و اقداماتی که می خواهند انجام دهند را مطابق قانونی که قوه مقننه در چارچوب قانون اساسی و شرع وضع می کند دنبال کنند؛ به عبارتی هیچ قوه ای نمی تواند خود مختار کاری انجام دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم با تاکید براینکه قوه مجریه و قضاییه باید از مجلس مجوز بگیرند، بیان داشت: مطابق قانون اساسی، دولت و قوه قضاییه باید در چارچوب قوانین وضع شده مجلس اقدام کنند، حتی قوه مقننه بر اساس آیین نامه ای که وضع و به تایید شورای نگهبان می رسد، عمل می کند. بنابراین این فکر درست نیست که مجلس بالاترین مقام است، اتفاقا برای اینکه هیچ کدام از قوا به سمت دیکتاتوری نروند ولی فقیه جامع الشرایط که مجتهد عالم به زمان و مکان است در رأس قرار می گیرد، در این میان ترتبیاتی مانند شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز تعریف شده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما پیشرفته ترین قانون اساسی دنیا را داریم، در چهل سال گذشته در هیچ موردی به بن بست نخورده ایم و بلافاصله تدبیری برای آن انجام شد.

وی درباره کارکرد شورای عالی هماهنگی سران قوا گفت: در قانون اساسی شورای هماهنگی روسای قوا نداریم، این تدبیر حکومتی را رهبری انجام داده است، شاید به نوعی درست باشد ما در مقطع زمانی هستیم که برخی تصمیم ها باید به سرعت گرفته شود، با این حال باید به سمتی برویم که در قانون گذاری تداخل در امور قوا انجام نشود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات تاکید کرد: این شورا موقتی و متناسب با تحریم است، رئیس خزانه داری آمریکا اختیاراتی برای تحریم نسبت به ایران دارد، حتی می تواند در بسیاری از مسائل دخالت کند و بانک مرکزی کشورش را کنترل کند، بنابراین ما باید متناسب با تدابیری که دشمن اقداماتی انجام دهیم.

/جارستان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا