آخرین خبرها

مدیرکل اوقاف گیلان: ارزش های معنوی امامزادگان ترویج شود

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام ولی عادلی شامگاه پنجشنبه در آیین بزرگداشت حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) آستانه اشرفیه افزود: وجود امامزادگان، آثار و برکات ارزشمند و معنوی فراوانی را برای ما به همراه دارد.
وی با اشاره به تلاش ها و زحمات امام زادگان در جهت دینداری مردم گیلان ادامه داد: زیارت بقاع متبرکه به نوعی سپاسگزاری از خدمات و تلاش های ارزشمند امامزادگان است که این امر موجب تداوم راه این صالحان خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه باید سیره و روش امامزادگان در جهت پاسداری و حفظ از اسلام ادامه یابد، یادآور شد: زیارت ائمه اطهار (ع) و امامزادگان مصداق روشن و آشکار دوستی با این انسان های شایسته خداوند است.
حجت الاسلام عادلی گفت: بیش از یک هزار امامزاده جلیل القدر به مانند نگینی در گیلان می درخشند و مردم متدین این استان همواره عشق و علاقه خود را به این بزرگان ابراز داشته اند.
وی حفظ و ترویج دین مقدس اسلام را از اهداف مهم امامزادگان همچون حضرت سید جلال الدین اشرف دانست و گفت: جهاد در راه خدا ، پیروی از سنت پیامبر اسلام (ص) ، ایمان، تقوا ، شجاعت ، صبر ، وفای به عهد و … از جمله ویژگی های آن حضرت است که باید از آن الگو بگیریم.
به گزارش خبرنگار ایرنا در ادامه این مراسم که با نوحه خوانی یکی از مداحان اهل بیت (ع) همراه بود، شرکت کنندگان در شهادت سید جلال الدین اشرف (ع) به سوگواری پرداختند. همچنین به این مناسبت حرم مطهر و معابر مختلف شهر آستانه اشرفیه سیاه پوش شد و مردم عزادار منطقه با برپایی دستجات نوحه خوانی و سینه زنی در غم شهادت آن به سوگواری پرداختند.
سید جلال الدین اشرف (ع) در سال 180 قمری در مدینه منوره چشم به جهان گشود. آن حضرت کوچکترین فرزند امام موسی کاظم (ع) است و نام مادر بزرگوارشان نیز نجمه است. سید جلال الدین اشرف (ع) دومین چهره علوی مشهور است که بعد از یحیی بن عبدالله بن الحسن بین سال های 206 تا 210 هجری قمری وارد سرزمین گیلان شدند.
سید جلال الدین اشرف (ع) پس از شهادت امام رضا (ع) برادر بزرگوارشان وارد گیلان شدند که هنگام ورود به این منطقه اولین نبرد و مقابله را در حوالی زنجان و قزوین که در آن زمان دالمرز بین اعراب مسلمان و دیلمیان بود، با خوارج و لشگریان خلفای عباسی داشت و به شهادت رسید و پیکرش در محل فعلی دفن شد.
گوهرشاد خانم بنت کیا رستم که از خاندان شیعی آل بویه بود، در سال 311 هجری قمری گنبدی بر روی قبر آن حضرت بنا نهاد و محل دفن سید جلال الدین اشرف (ع) که در آبادی بی نام و نشانی قرار داشت، بعدها به نام های کوچان، جلالیه، اشرفیه و هم اکنون آستانه اشرفیه معروف است.
شهرستان آستانه اشرفیه در 35 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار:علیرضارنجکش**انتشاردهنده:کبیری
7287/2007

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا