آخرین خبرها

مشاور اردوغان: ترامپ باید دلواپس جنگ افزار ها اتمی اسرائیل باشد

به گزارش تدبیرشرق به نقل از روز چهارشنبه ایرنا، چویک با انتشار مقاله ای تحت عنوان ‘وجود جنگ افزار اتمی در اختیار اسراییل عادی هست؟’ در روزنامه ینی بیرلیک درج کرد: دیروز دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا توافقنامه ای را با مبحث ‘نابودی جنگ افزار اتمی در شبه جزیره کره’ با کیم جونگ اون رهبر کشور کره شمالی امضا نمود که در آینده مشخص خواهد گردید که آیا این یک توافق تاریخی می باشد و یا کشور کره شمالی باز با جهان شوخی کرده هست؟

وی افزود: دونالد ترامپ بعد از امضای توافق با رهبر کشور کره شمالی در جواب به سؤال خبرنگاری در مورد توافق احتمالی با ایران اظهار کرد که مقابله با گسترش جنگ افزار ها اتمی بزرگترین چالش دولت آمریکاست و وعده داد که بعد از توافق با کشور کره شمالی برای برچیده شدن جنگ افزار ها اتمی، در مورد ایران نیز برای رسیدن به توافق جدید تلاش خواهد نمود.
وی تاکید کرد: ترامپ مدعی حساس بودن به گسترش جنگ افزار ها اتمی در جهان هست و بر این اساس باید نسبت به فعالیت های اتمی رژیم اسرائیلی نیز حساس و دلواپس گردد.
دیدار تاریخی دونالد ترامپ ریاست جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کشور کره شمالی، بامداد دیروز ۲۲ خردادماه در سنگاپور به امضای یک توافقنامه ختم گردید.
طبق این توافقنامه طرفین تعهد می کنند که به سمت خلع جنگ افزار کامل اتمی شبه جزیره کره حرکت کنند و در عین حال ایالات متحده دارای تعهد می گردد به کشور کره شمالی تضمین های امنیتی بدهد.
خاورم/۱۹۰۵

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا