اقتصادی

ورود دولت به احیای بافت کهنه موجب رونق بازار مسکن می گردد

محمدرضا قرایی در اظهار کرد وگو با ایسنا، با بیان اینکه طرح ملی بازآفرینی شهری پایدار در جلسه هیئت دولت مصوب و آئین نامه آن ابلاغ شده هست، اظهار کرد: دولت با این مبحث قصد دارد در محدوده بازآفرینی محله سازی کرده و هر آنچه یک محله احتیاج دارد، اجرایی کند.

وی با اهتمام بر اینکه دولت در پی مسکن سازی نیست، تصریح نمود: دولت در طرح بازآفرینی شهری برای ۱۲ مورد در راستای های متفاوت انشعابات، مالیات، بیمه، نظام مهندسی و صادر کردن پروانه تخفیفاتی درنظر گرفته هست که اعمال این تخفیفات در بازار مسکن تاثیرگذار می باشد.

..

ریاست اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی استان همدان دنبال کرد: دولت با اعمال تخفیفات و پرداخت تسهیلات در پی پشتیبانی از بازار مسکن بوده که ۱۰۰ درصد در رونق این بازار تأثیرخواهد داشت، به به صورتی که اشتغالزایی از مزایای با اهمیت این طرح هست.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح ملی بازآفرینی زیادی از مشکلات استان ها حل می شود، یادآور گردید: رونق فروش مصالح ساختمانی از دیگر مزایای طرح ملی بازآفرینی هست که این مبحث نیز به اشتغال کمک می کند.

شناسایی ۹۶ محدوده بازآفرینی در همدان

قرایی در ادامه با اشاره به اینکه در شهرهای استان همدان ۹۶ محله در محدوده های بازآفرینی شناسایی شده هست، اظهار کرد: از این تعداد، ۱۷ محله در شهر همدان قرار دارد که دربردارنده بافت مرکزی همدان، سکونتگاه های غیررسمی من جمله حصار امام، مزدقینه، منوچهری، خضر و سیلو و رسالت هست.

وی اضافه کرد: علاوه بر این محله هایی با سابقه روستا نظیر علی آباد، قاسم آباد، فقیره، دره مرادبیگ و حسن آباد در محدوده بازآفرینی شهر همدان قرار دارند.

شناسایی ۶۵ محله تاریخی در همدان

وی با اهتمام بر شناسایی محلات تاریخی و باارزش استان، افزود: محلات تاریخی و باارزش استان شناسایی شده و شهرداری ها را موظف کردیم نسبت به اجرای کف سازی این محلات اقدام کنند.

ریاست اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی استان همدان اظهار کرد: در مجموع ۶۵ محله تاریخی و باارزش در استان همدان شناسایی شده هست که ۲۰ محله در شهر همدان قرار دارد.

قرایی با بیان اینکه محلات تاریخی محلاتی با اعتبار برای شهرها می باشند، دنبال کرد: وضع این محلات نامناسب بوده و احتیاج مخصوص دارند، چون که اکثراً در حال نابود شدن می باشند.

وی یکی دیگر از سیاست های بازآفرینی شهری را پیاده راه سازی دانست و اظهار کرد: ۱۷ معبر در شهرهای استان دارای پتانسیل پیاده راه شدن می باشند که در شهر همدان میدان امام، خیابان بوعلی و بلوار ارم اجرایی شده هست.

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا